F1 game van Codemasters krijgt scheiding tussen arcade en sim

thumbnail

Codemasters werkt momenteel aan een nieuwe Formule 1 game. Nadat ze het stokje overnamen van Sony wat betreft licentie voor het maken van een Formule 1 game heeft men direct bekeken hoe men een dergelijke titel kan realiseren. De executive producer heeft inmiddels aangegeven dat men gaat voor een splitsing wat betreft gameplay. De racegames GRID en DiRT bijvoorbeeld waren vooral gericht op het arcade publiek en in Formule 1 games past dat volgens vele niet. Daardoor zal een sim-optie toegevoegd worden aan het spel. Hoe de scheiding tussen het arcade en simulatie type in het spel verwerkt zal worden is nog niet duidelijk, maar dat de scheiding zal komen is in ieder geval glashelder.

“Right, I haven’t read every post in this thread, but I get the jist and just to stop you all from panicking too much… GRID and DiRT are aimed at an arcade audience and they do that very well. F1 has different requirements and will get a completely different treatment from our in-house team, including full on sim options, physics, rules and regs etc. We will also have arcade requirements catered for as well. How this will be split we do not know yet, but split it will be.”

Meer kun je nalezen via de website van Neogaf.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx