Dead Space 2

thumbnail

In het grote lege heelal, waar niemand je hoort schreeuwen. Dat moeten de makers gedacht hebben toen ze ‘Dead Space 1’ maakten. Niemand hoort je schreeuwen dus waarom zouden we de hoofdpersoon een stem geven? In Dead Space 1 had Isaac geen stem en was het een vrij emotieloos persoon. Isaac deed al zijn taken zonder ook maar ooit te klagen terwijl hij achtervolgd werd door alien zombies. Het spel eindigde met Isaac in een spaceshuttle die terug naar aarde reist. Hier werd hij nog gegrepen door een bekende ‘Necromorph’. Isaac werd vermoedelijk vermoord, maar niets was minder waar.

Groter, beter en bloederiger

In een trailer van Dead Space 2 zien we Isaac levend en we zien zijn gezicht. De trailer laat nieuwe Necromorphs zien en eindigt met een pratende Isaac. Isaac heeft het overleefd en hij moet opnieuw een planeet redden van de Necromorphs. Deze keer is het geen Space station of een mining planeet. Nee, we redden deze keer de ‘Sprawl’. De Sprawl is het eerste cracked planet en is een heuse nieuwe bewoonbare planeet geworden. Hierdoor ziet deze eruit als een grote stad en we zullen hierdoor ook in meer en grotere gebieden komen. Op deze planeet is ook een ‘Marker’ die er voor zorgt dat de evolutie van de mensheid versnelt, aldus de ‘Church’. De Church ziet deze aliens als onze evolutie aangezien ze onze lichamen overnemen en zo krachtiger worden. Nicole, de vriendin van onze held, gaat ook in dit verhaal weer een grote rol spelen. Het verhaal van Nicole is nog niet volledig en er heerst nog steeds onduidelijkheid of zij nu dood, levend, of Necromorph is.

Fan Service

Deze keer heeft EA echt naar de fans geluisterd. De fans wilden een multiplayer, dus komt er een multiplayer. De fans wilden nieuwe Necromorphs, dus die zijn er. Fans wilden nieuwe wapens, dus die komen er. Eén probleem: Inspiratie. Dus komt EA met het geweldige idee om de fans te laten ontwerpen. De winnaar krijgt Dead Space goodies en zijn/haar idee komt in Dead Space 2. Er kwamen heel veel goede en zieke ideeën binnen waaronder, ‘The Pucker’. Deze Necromorph grijpt je vast en kotst in je gezicht waardoor jij je gehele maaginhoud (plus wat organen) ook uitkotst en sterft. Hele lelijke peuters ‘Pack’ komen nu ook in grote getallen op je afstormen. Gelukkig krijg je een nieuw arsenaal aan wapens van dezelfde zieke geesten. De ‘Javelin Gun’ schiet speren af die meerdere Necromorphs aan elkaar kan spiesen en een elektrische schok geven. De elektrische schok kan ook voor een behoorlijke explosie zorgen die je beeldscherm mooi rood kan verven.

Lichaamsdelen afschieten met mate

Jij bent de enige engineer op een bewoonbare planeet? Dat is saai! En daarom kan je nu met drie vrienden de nodige reparaties uitvoeren om te ontsnappen. En waarom laten we dan vier andere spelers niet de Necromorphs spelen? Het concept van de multiplayer doet erg denken aan ‘Left4Dead’. Vier engineers moeten de nodige reparaties uitvoeren terwijl ze worden aangevallen door de Necromorphs. Dus mocht je ooit een vriend hebben willen onderkotsen of wil je zijn armen en benen eraf schieten? Dan voel je je wel thuis in de multiplayer. Op het moment zijn er vier levels en 5 verschillende game modes. Veel hierover is nog niet bekend.

Beam me up!

Dead Space 2 heeft het deze keer erg van de fans en dit werkt alleen maar in ons voordeel. Isaac die nu eens reageert als hij door een gang loopt die rood kleurt van het bloed en we beleven het spel nu filmischer. De game zit nu vol met quicktime-events en dit verhoogd de creep factor enorm. De aanpassing in de anti gravity zone zorgt ervoor dat je nu de gehele ruimte kan benutten en dus niet meer van muur tot plafond springt. Dit werkt alsof je een soort jetpack aan heb. De veranderingen die zijn doorgevoerd met behulp van de fans zorgt voor een spel waar we zeker naar uit mogen kijken en we weer met een groen gezicht naar ons beeldscherm kunnen staren. Schreeuwen in de ruimte wordt wel gehoord!


  • Auteur: Jeroen Janssen | Genre: Horror survival | Release: 28-01-2011 | Uitgever: EA | Ontwikkelaar: Visceral Games
    Graphics: 9.0 | Geluid: 9.5 | Gameplay: 8.5 | Besturing: 8.5 | Replay: 8.0
    8.8
    + Op alle fronten weer verbeterd en gevarieerder
    + Weer flink zweten en bibberen van angst
    + Multiplayer is een toegevoegde waarde...
    - ...maar kent een wat simplistische opzet
    - Niet echt innoverend tov. deel 1
    -

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx