Assassin’s Creed: Revelations Multiplayer Beta

thumbnail

Sinds 3 september kunnen de mensen die een uitnodiging hebben gekregen op de Playstation 3 de multiplayer uitproberen van de game Assassin’s Creed Revelations. Ook de mensen die het Playstation Plus abonnement hebben, kregen automatisch een uitnodiging. Het is hiermee dan ook een exclusieve beta voor de Playstation 3. Wij zijn eens aan de slag gegaan met deze beta om eens te kijken wat de veranderingen zijn in vergelijking met de multiplayer in Assassin’s Creed Brotherhood en of we nog enige nieuwtjes konden vinden van de rest van de game. De beta bevat namelijk al redelijk veel content (3 levels, 8 karakters en 4 modi) en we kunnen hiermee een goede indruk krijgen van hoe de multiplayer in elkaar gaat steken in de volgende game in deze fantastische serie.

Weinig verschil op eerste gezicht

Voor wie de multiplayer in Brotherhood maar een paar potjes gespeeld heeft, zal op het eerste gezicht weinig verandert zijn. De basis is hetzelfde. Jij zult andere mensen moeten vermoorden op een onopgemerkte manier om zo punten te scoren. Waarmee het eigenlijk in de kleine details zitten die ze hebben verandert en waarmee ze eigenlijk, zoals ze het zelf zeggen, naar de community hebben geluisterd. De interface is zo goed als identiek gebleven met uitzondering van de incognito meter, die ditmaal andersom loopt. Je kunt nog steeds dezelfde acties uitvoeren, over gebouwen klimmen, springen en mensen stunnen als ze jou proberen te vermoorden. De animaties zijn allemaal net wat vloeiender en sommige animaties duren nu korter dan voorheen waardoor je niet enkele seconden zinloos naar een animatie zit te staren van jouw karakter wat over de grond aan het rollen is. Het ziet er net weer een stukje gedetailleerder uit dan de vorige game en dat beloofd wat goeds voor het singleplayer gedeelte van de game.

De grootste verandering is eigenlijk het puntensysteem, die is flink overhoop gegooid. Natuurlijk krijg je nog steeds punten voor kills, maar heb je nu ook de mogelijkheid om op heel veel andere manieren kleine hoeveelheden punten te verdienen. Het stunnen is nu wat makkelijker uit te voeren, hoewel het nog steeds enkele speelsessies duurt voordat je het onder de knie krijgt. Je krijgt er nu gelukkig ook punten voor en zelfs als je vermoordt wordt en je drukte net te laat om te stunnen, krijg je punten. Hierdoor voelt de game erg snel en verslavend aan. Er zijn ook talloze diverse acties waarvoor je punten krijgt, waardoor het een kwestie wordt van stijlvolle kills maken in plaats van wild op je doelwit af te rennen. Een kill vanuit een verbergplek, een kill vanaf een dak, meerdere kills in een bepaald tijdslimiet. De leukste is in een team based modus een net gedode tegenstander een trap nageven, wat door alle teamleden gedaan kan worden en ze honderd punten oplevert per keer. Deze punten staan dan ook weer gelijk aan de punten die je nodig hebt om in level te stijgen en zo nieuwe vaardigheden te unlocken. In de demo waren er twee nieuwe te vinden: Tripwire Bomb en Closure. Waarvan de eerste een bom is die afgaat als je achtervolger hem aanraakt en de tweede alle achtervolgingsbrekers laat afgaan. Niet baanbrekend, maar erg vermakelijk.

Haperingen en lang wachten

De vier verschillende modi, die aanwezig zijn, zijn: Wanted, Manhunt, Deathmatch en Artifact Assault, waarvan de laatste twee nieuw zijn. Deathmatch is Wanted maar dan zonder de radar, waarmee het een grotere uitdaging is om elkaar te vermoorden. Je kunt elkaar alleen herkennen, omdat de spelers er anders uitzien dan de npcs in het level. Artifact Assault is capture the flag, maar dan in een Assassin’s Creed sausje. Het zijn in ieder geval modi die de multiplayer langer speelbaar houdt. De beta was technisch nog niet geweldig en ik had dan ook regelmatig te maken met lag, verliezen van connecties en freezes. Het wachten voordat een match begint, duurt enorm lang en haalt de snelheid er geheel eruit. Dit zijn natuurlijk onderdelen die nog worden verholpen, maar ik had het in deze fase al graag zonder gezien. De drie verschillende levels waren divers en de multiplayer is nu al redelijk uitgebreid, omdat ze kunnen voortborduren op de multiplayer uit Brotherhood.

De beta is eigenlijk meer van hetzelfde en het is zeker vermakelijk voor een paar avonden, maar het mist toch nog steeds de multiplayer verslavings factor van bijvoorbeeld een Call of Duty, Battlefield of Uncharted. Maar ze gaan in ieder geval de goede richting op met meer mogelijkheden, meer content en meer gameplay modi. Ze moeten nog flink aan de technische kant sleutelen om de boel soepel en snel te laten draaien. Het maakt mij in ieder geval nieuwsgierig wat we op singleplayer gebied kunnen verwachten in Assassin’s Creed Revelations!


  • Auteur: Christiaan Ribbens,"Warhammer 40,000: Space Marine" | Genre: Action/Adventure | Release: 06-09-2011 | Uitgever: Ubisoft | Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx