De Game Informer heeft nieuwe details weten te onthullen van de game Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2, welke Ubisoft uit zal gaat brengen voor onder andere de Xbox 360. De informatie is vooralsnog onbevestigd, maar men zou deze informatie achterhaald hebben. Zo zal het weer in de game dynamisch zijn ditmaal en komen er onder andere zandstormen, sterke wind of gaat het langzaam regenen. De omgeving past zich aan het weer aan. Zo kunnen er onder andere plassen met water verschijnen en dergelijke andere effecten. Daarnaast wordt er een nieuw systeem ontwikkeld voor de rook-effecten. Het gaat hier om de ‘Depth Sprite’ welke het mogelijk maakt om te reageren op wind en dergelijke. In een demo zou zelfs laten zien zijn dat een heli zou landen in een omgeving met veel rook aanwezig. De rook vliegt op en reageert op alles wat er gebeurt. Ook lichteffecten zullen door rook een heel andere wending gaan krijgen.
Verder zijn ook de particle effects een stuk verbeterd ten opzichte van de eerste versie. Bij explosies vliegen scherven en dergelijke andere stukken materiaal door een ruimte en richten zelfs schade aan in de omgeving. Aan de physics wordt dan ook een stuk meer aandacht besteed ditmaal. Dat geld ook voor de Artificial Intelligence (A.I.). Teams en tegenstanders zijn slimmer en zoeken zelfs beschutte plekken waar ze kunnen sniperen of een beter zicht hebben op de speler. Voor de speler zelf verraadt de CrossCom 2.0 het een en ander over de tegenstanders.