De beelden van Gears of War zeggen eigenlijk al veel van de graphics die we mogen verwachten. De screens zijn dan ook werkelijke ingame pics, het gaat hier dus niet om CG gerenderede waanillusies die men even mooi over wil laten doen komen bij de kijkers. De karakters moeten heel wat detail met zich mee gaan krijgen. Ook de omgevingen moeten zo realistisch mogelijk over het scherm heen gaan rollen wat natuurlijk weer zorgt voor een betere inleving van de speler. Gears of War laat zien waartoe de Xbox 360 in staat is. Gebruikmakend van de Unreal Engine 3 moet dit toch zeker wel tot de mogelijkheden behoren. De E3 movies hebben dan ook al een goede indruk weten te geven, al waren dit nog niet kant en klare filmpjes die ook daadwerkelijk draaide op de kracht van de 360, zo werd er nog erg inefficiënt gebruik gemaakt van de 3 aanwezige processors.
Maar wat hebben we precies aan dit spel dan? De singleplayer mode is iets waar Epic hard aan sleutelt. Maar dit zal niet het enige zijn waar we ons mee kunnen vermaken. Zo zal er ook een co-operative mode aanwezig zijn welke het ons in staat zal stellen de nodige fun te beleven in de vorm van het voltooien van missies. Door het goed uit balanceren van de missies moeten mensen goed kunnen samenwerken en tactisch te werk gaan. Een fout van de medespeler kan soms leiden tot paniekerige (hopelijk niet frustrerende) situaties. Met samenwerken wordt vooral bedoeld het dekken van elkaar en het nemen van bepaalde beslissingen. Zo kan geregeld gekozen worden voor verschillende wegen en kun je lekker gaan debateren of je gaat splitsen of dat je bij elkaar blijft om elkaar te coveren in grootse gevechten. Naast de co-op en de uitgebreide SP-mode zal er ook een multiplayer mode aanwezig zijn welke het mogelijk maakt via Xbox-Live te spelen. Wat men hiermee precies uit gaat kweken is nog niet bekend gemaakt.
Het wordt een beetje eentonig maar vandaag zijn er weer 4 screens verschenen van Gears of War. Je vind ze hier beneden: