Wat The Darkness bijzonder zou moeten maken op de 360

thumbnail

Vandaag is een interessant interview met de heren Jens Matthies, Tommy Tordsson, Mikael Saker en Jerk Gustafsson, werkende aan de game The Darkness, te lezen. De game komt uit voor de Xbox 360 en tevens voor de PS3, al richt het interview zich voorlopig enkel op het eerst genoemde platform, waarop het in de lente zal gaan uitkomen.

Zo wordt onder andere gepraat over de voordelen die de Xbox 360 zou kunnen bieden om de game ervaring te verfijnen. Eén bijzondere techniek die men gebruikt in het spel, en welke de console mogelijk maakt, is de stencil-shadow techniek. Met deze technologie is het mogelijk om zeer gedetailleerde schaduwen vorm te geven en lichtbronnen te tracken en schaduwen hierop te laten anticiperen. Door het gebruik van light mapping features zal de techniek zo dynamisch (past zichzelf aan) mogelijk gemaakt worden. De omgevingen zouden daarnaast ook een stuk uitgebreider kunnen zijn.

Verder zijn er nog de motion-captured dialogen. Deze zijn zo realistisch mogelijk gemaakt door gebruik te maken van de facial movements (gezichtsbewegingen) die toegepast zijn. Belangrijkste is echter de storyline die uitgelegd wordt in de game. Deze zal zeer uitgebreid aan bod komen en ook een grootse rol spelen. Het gaat namelijk volgens Gustafsson niet enkel om de technologie die gebruikt wordt, maar ook om het vertellen van de storyline en de gameplay.

Meer van het interview, waarin onder andere ook gepraat wordt over Paul Jenkin’s rol en de shooter zelf kun je hier nalezen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx