Voetbal engine van next-gen consoles nu ook in PC-versie FIFA 11

thumbnail

Electronic Arts Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat de voetbalengine die verantwoordelijk is voor de bekroonde gameplay van de EA SPORTS FIFA-serie op het PlayStation 3 computer entertainment systeem en het Xbox 360 videogame and entertainment systeem ook zal worden gebruikt voor de PC-versie van FIFA 11. Er is twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling, en de game-engine is nu volledig geoptimaliseerd voor PC, waardoor fans nu ook op de computer kunnen genieten van de gameplay-kwaliteit, speltypen en visuele effecten van nextgen-consoles.

“De FIFA-franchise van EA SPORTS heeft altijd veel geïnvesteerd in de PC-ervaring en blijft deze vernieuwen. Deze vernieuwing betekent een keerpunt in de game-beleving”, zegt uitvoerend producent Kaz Makita. “We breiden FIFA 11 voor PC nu uit met de superieure gameplay, vernieuwende speltypen en verbluffende graphics die van FIFA de best beoordeelde sportgame voor PlayStation3 en Xbox 360 hebben gemaakt en die de game ruim 50 prijzen hebben opgeleverd, zoals “Sportgame van het jaar”.

De technologie achter de voetbalengine van EA SPORTS is op fysica gebaseerd en wordt door gegevens aangestuurd. De engine is voor PC geoptimaliseerd om levensechte bewegingsvrijheid en afzonderlijke spelersbesturing mogelijk te maken op het veld. De game voelt nu nog realistischer aan, met een geavanceerde balcontrole en een intense, fysieke interactie tussen spelers. Het toonaangevende complete dribbelsysteem van FIFA 11 zal ook op PC worden geïntroduceerd. Met dit systeem beschikken spelers over een ultieme balcontrole. Daarnaast zal de game worden uitgerust met de geavanceerde animatietechnologie die verbeterde dribbelvaardigheden mogelijk maakt, zodat vaardige spelers de verdedigers nu nog beter kunnen uitspelen en snel zijwaarts kunnen dribbelen, net als echte topvoetballers. Door het vernieuwende concept ‘Onbeperkt fysiek spel’ brengen voetballers meer variatie in hun dribbels, en door het nieuwe botssysteem worden confrontaties tussen dribbelaar en verdediger realistischer en minder voorspelbaar. Confrontaties duren nu ook langer.

De komende weken en maanden zullen meer functies en speltypen van FIFA 11 voor PC bekend worden gemaakt. Ga voor meer informatie naar WWW.FIFA.EASPORTS.COM.

FIFA 11 zal beschikbaar zijn op 30 september voor PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PC, PlayStation 2 computer entertainment systeem, Nintendo DS, PSP en mobiel. Het spel is door EA Canada ontwikkeld voor het merk EA SPORTS. Er zijn nog geen classificaties beschikbaar.

EA SPORTS is een van de grootste merken ter wereld op het gebied van sportentertainment, met kaskrakers en franchises, bekroonde interactieve technologie, wereldwijde game-wedstrijden en ongekende digitale ervaringen. EA SPORTS staat garant voor een sportervaring vol emotie dankzij toonaangevende sportsimulatie-franchises, waaronder Madden NFL football, FIFA Soccer, NHL hockey, NBA ELITE basketball, NCAA Football, Fight Night boxing, EA SPORTS MMA, Tiger Woods PGA TOUR golf en EA SPORTS Active.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    2 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    ja dat denk ik ook wel alleen wist ik nie dat de pc versie een aparte engine had

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Dit word de doodslag voor pes …..


    Naar boven
    2
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx