Na de talloze successen die Mario & Luigi in de loop der geschiedenis hebben behaald, lijkt het wel alsof ze hun vijanden in hun slaap kunnen verslaan. In Mario & Luigi: Dream Team Bros., dat op 12 juli voor de Nintendo 3DS-systemen verschijnt, kunnen ze die theorie op de proef stellen. Dit avontuur speelt zich namelijk niet alleen op een eiland aan de rand van Mushroom Kingdom af, maar ook in de dieptes van Luigi’s dromen!
Dit vierde deel in de populaire RPG-serie van Mario & Luigi begint als Princess Peach en haar personeel, met Mario en Luigi in hun kielzog, vertrekken naar het mysterieuze Sluimereiland – op uitnodiging van de al even mysterieuze eigenaar van het eiland, Dr Snoozemore. Maar na een warm welkom op het eiland – waarbij Dr Snoozemore gek genoeg ontbreekt – gebeurt er een ramp. Princess Peach wordt ontvoerd naar een droomwereld door een nieuwe vijand in de serie, de spookachtige vleermuiskoning Antasma.
Om de schuilplaats van deze nieuwe vijand te vinden en Princess Peach te redden, moet Mario de droomwereld binnengaan via de dromen van de slapende Luigi, wiens hersensignalen op dezelfde golfhoogte blijken te zitten als die van de bewoners van Sluimereiland. Wisselend tussen Luigi’s droomwereld en de werkelijkheid, moeten Mario en Luigi puzzels oplossen, vijanden verslaan, en zelfs Luigi’s dromen manipuleren om te vorderen!
De relatie tussen de droomwereld en de werkelijkheid speelt in dit spel een belangrijke rol. Terwijl Mario en Luigi hun krachten bundelen voor hun legendarische Bros. –acties als ze in de werkelijkheid Sluimereiland verkennen, kan Mario in de droomwereld de krachten van de Droom-Luigi net goed kan gebruiken. Er zijn namelijk magische manieren waarop de speler de slapende Luigi op het touchscreen kan aanraken om de droomwereld te beïnvloeden. Voor deze zogenaamde Luigillusies kan de speler op het onderste scherm van het systeem bijvoorbeeld aan Luigi’s snor trekken of aan zijn neus kriebelen, waardoor de omgeving in de droomwereld
verandert. Het is vaak de kunst om de droomwereld zó te manipuleren dat Mario erin kan vorderen.
Tijdens gevechten in de droomwereld, komt de kracht van de Droom-Luigi opnieuw goed van pas. Mario kan bijvoorbeeld een heel leger Luigi’s gebruiken voor formidabele Luigi aanvallen, acties die sterk verschillen van de Bros.-acties in de werkelijkheid en de functies van de Nintendo 3DS of Nintendo 3DS XL op originele manieren benutten. Bij een bepaalde Luigi aanval zit Mario bijvoorbeeld op een bal van Luigi’s en moet de speler met bewegingsbesturing de bal naar de vijanden aan het eind van het parkoers rollen. Het 3D-effect van het systeem helpt enorm bij het nauwkeurig aanvallen, terugslaan en ontwijken tijdens gevechten. Hoe beter de timing, hoe beter het resultaat!
Als een gevecht is gewonnen, worden de verdiende ervaringspunten gebruikt om gezondheids-punten, kracht en andere eigenschappen van de personages te versterken, zoals dat gebruikelijk is in klassieke RPG’s. Net als in eerdere delen van de Mario & Luigi-serie zijn er ook weer Duo PUNTEN – vereist voor het uitvoeren van speciale aanvallen – en SNORREN – waarmee de kans toeneemt dat Mario of Luigi tijdens een gevecht een extra harde klap uitdeelt. Ook weer terug is het badge-beloningssysteem, wat inhoudt dat de broers badges kunnen vinden, kopen en combineren om speciale beloningen te krijgen voor bijzondere prestaties – zoals het uitvoeren van ‘excellent’-aanvallen tijdens gevechten. Nieuwkomers in de serie worden geholpen door hintberichten, een makkelijkere spelstand en een vertraagde aanvalsstand waarmee ze de gevechten gemakkelijk in de vingers kunnen krijgen.
Ontdek de kracht van de dromende Luigi in dit nieuwste avontuur in de Mario & Luigi-serie. Mario & Luigi: Dream Team Bros. is vanaf 12 juli verkrijgbaar voor de Nintendo 3DS-systemen. Meer details over het spel worden binnenkort onthuld via de officiële Facebook- en Twitter-kanalen van Nintendo Nederland.