De Juli NVIDIA Studio Driver, die later vandaag beschikbaar komt, verhoogt ondersteuning en verbetert de prestaties voor de twee grootste game-engines: Unity en Unreal Engine. Net op tijd voor de start van de jaarlijkse Game Developers Conference.
Beide game-engines ontvangen RTX-technologie integraties in recente updates, waarmee ontwikkelaars worden geholpen betere content te produceren en hun ideeën sneller om te zetten van concept- naar eindfase.
De nieuwe 2021.2 beta release van Unity levert native ondersteuning voor NVIDIA DLSS, waardoor game-ontwikkelaars gemakkelijker geavanceerde AI-rendering kunnen gebruiken. DLSS produceert beeldkwaliteit die kan vergeleken worden met de native resolutie — en soms zelfs beter — terwijl er enkele een fractie van de pixels wordt gerenderd, en de real-time prestatie worden geboost voor een meer diepgaande ervaring, terwijl het artiesten kostbare exporting tijd bespaart.
Unreal Engine 4.27, voorlopig nog in preview, bevat het experimentele Eye-Tracked Foveated Rendering. Deze techniek rendert een enkele afbeelding in verschillende resoluties en verscherpt het focuspunt terwijl andere delen worden geblurred om zo het menselijk zicht na te bootsen. Het leent zich perfect om het realisme te verhogen met verbeterde prestatie op NVIDIA RTX GPU’s, gebruikmakende van de NVIDIA Variable Rate Shading, zonder verlies aan beeldkwaliteit. Daarnaast introduceert GPU Lightmass bovenop RTX ray tracing parameters om lichtinval beter te creëren en details in productie-assets te verhogen.
Meer info over de Juli Studio Driver, ondersteuning voor Unity en UE4, plus het laatste nieuws rond het NVIDIA Omniverse, Marmoset Toolbag, Enscape 3.1, Pixar’s RenderMan en Topaz Video Enhance AI kan je terugvinden in de NVIDIA Studio blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2021/07/19/game-developers-conference-studio-omniverse.