Jez Corden, senior editor van Windows Central, heeft bekend gemaakt dat de specificaties die onthuld waren, gedateerd zijn. De specs zouden in de zomer van 2016 op een whitepaper zijn gezet en kloppen nu dus wellicht niet meer. De nieuwe specs zouden zelfs al flink veranderd zijn.
De specificaties van de Xbox One Scorpio leken gisteren bekend te zijn. Via de VG247 zou uit een uitgelekt document blijken dat de Scorpio geen gebruik maakt van ESRAM. Dit gebruikte developers eerder om de memory capaciteit en snelheid limieten te omzeilen met 32MB extra memory waarvan gebruik gemaakt kon worden. De gehele Xbox One Scorpio zou echter sneller RAM geheugen gaan krijgen, waardoor het ESRAM niet meer nodig is. Echter moeten games nog wel ontwikkeld worden om ESRAM te kunnen ondersteunen, namelijk voor de huidige Xbox One console.
Verder zou de Scorpio grafische processor een snelheid hebben van 6 teraflops, wat zo’n 4.5 maal sneller is dan de huidige GPU van de Xbox One. Deze info zou al eerder bekend zijn gemaakt, maar benadrukt wederom de snelheid van de unit. Daarnaast heeft de console 4 maal L2 cache aan boord en kan de GPU Delta Colour Compression gebruiken, iets wat de PS4 Pro ook heeft.