Tennis World Tour gebruikt motion capture voor animaties

thumbnail

Bigben en Breakpoint bieden je een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van Tennis World Tour. Een nieuwe video laat zien hoe de ontwikkelaars ‘motion capture’ (bewegingsregistratie) gebruiken om de realistische gameplay van Tennis World Tourmogelijk te maken.

Animatie, het hoofdelement van een tennisgame
Om de bewegingen en baluitwisselingen vloeiend en trouw aan het echte tennis te maken, heeft Breakpoint motion capture gebruikt om de bewegingen van verschillende professionele tennisspelers te registreren. Voor de best mogelijke resultaten, werden deze bewegingen niet uitgevoerd in een studio maar op een echte tennisbaan, waarop spelers alle ruimte hadden om de bal te raken en zonder beperkingen te bewegen.

Naast de Franse speler Lucas Pouille, die in de video is te zien, werden tijdens de Australia Open nog meer nieuwe namen toegevoegd aan de lijst reeds aangekondigde spelers:

• Stan Wawrinka, die in 2014 won en zich onderscheidde door de halve finale te bereiken in 2017.
• De Australische speler Thanasi Kokkinakis die we, samen met zijn ook in de game aanwezige landgenoot Nick Kyrgios, veel succes wensen op hun thuistoernooi.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    2 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Na Top Spin mag dat ook wel weer is.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Eeeindelijk weer eens een goede tennisgame na Topspin! 😀


    Naar boven
    2
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx