Switch-game gannuleerd wegens Unity-controverse

thumbnail

Een geplande port van de game BallisticNG voor de Switch, een soort van WipeOut-game, is geannuleerd wegens de Unity-policy van afgelopen week. Het concern kondigde begin deze maand aan dat het developers zal gaan laten betalen om gebruik te maken van de Unity engine. Elke keer dat een game wordt geïnstalleerd waarbij gebruik gemaakt wordt van de game engine, zal er een fee gevraagd worden door Unity die betaald moet worden.

Via de VGC laat de developer van het project weten dat men het project geannuleerd heeft wegens de Unity-situatie. Unity krijgt veel kritiek de laatste tijd over de policy-change. Men heeft het dan ook deels terug gedraaid maar developers en uitgevers dienen nog steeds een deel te betalen wanneer er gebruik gemaakt wordt van de engine.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx