Superman Returns

thumbnail

Zo af en toe is het heerlijk dat je bij een licentie game ook de film gereviewed hebt, want zo kun je teksten recyclen, zoals ik dat nu bij de intro heb gedaan. Want hetzelfde gevoel dat ik bij de film had, was ook bij de game sterk aanwezig. Alleen dan nog erger. EA staat zoiezo niet bekend als de beste ontwikkelaar voor de Nintendo DS (al komt men op stoom met SimCity en Theme Park bijvoorbeeld), maar met Superman Returns hebben ze het helemaal bont gemaakt.

Slecht

Oké, het verhaal van de nieuwe Superman film was niet geweldig, maar om daarom maar enkele scenes te gebruiken? EA heeft het film verhaal los gebruikt en vooral eigen vijanden bedacht waar tegen je mag vechten. Als je ze naar ze toe loopt op het bord natuurlijk. Bord? Ja, Superman Returns is een bord spel. Je prikt met de stylus telkens een stapje verder, totdat je aantal stapjes op zijn. Als je dan geen minigame moet spelen of in een gevecht terecht komt, moet je eventjes wachten totdat je weer mag lopen. Ondertussen kun je kijken naar een levens balkje van de stad Metropolis. Bij elke beurt waarin je niets doet wordt er een gedeelte van Metropolis verwoest. Aan jou de taak om naar de verschillende gevaren (b.v. Vuur en gif) toe te lopen op het speel bord en een mini game te spelen.

Nog slechter

Deze minigames zijn slecht. Ze zien er niet uit (3D graphics, EA, kunnen jullie niet echt fatsoenlijk brengen op de DS. Kap ermee of doe het goed) want zijn halfslachtig lelijk 3D. En in elke minigame moet je hetzelfde doen: Door de stad lopen / vliegen, naar plekken waar bijvoorbeeld onderzeeërs zijn (in de zee) of monsters (in de stad), een knopje in klikken en naar het volgende punt lopen totdat alles vernietigd of hersteld is. Dit moet je doen binnen een bepaalde tijd, die vaak net te kort is. Op Easy is het te doen, medium is lastiger maar op hard kun je net zo goed gelijk het spel weg gooien want je haalt het toch niet: De tijd is té kort. En laten we het maar helemaal niet over de afschuwelijke muziek en sound effects hebben, die ook van een belachelijk niveau zijn.

Allerslechtst

Dan heb je nog de gevechten die af en toe plaats vinden. Van te voren zie je een paar tekeningen in beeld die het verhaal horen te vertellen maar hierin falen, en daarna verschijnt er een monster op het speel bord. Je moet naar deze toe lopen om met hem te vechten. Nou ja, vechten… Als jou visie van vechten uit het op het juiste moment op het juiste knopje klikken bestaat, dan ben je met deze game een gelukkig man. De andere 100 % vind dit waarschijnlijk erg jammer, want als Superman tegen de schurken vechten is natuurlijk veel leuker door dit daadwerkelijk zelf te doen.

Superman blijf weg!

Ook met deze game heeft EA het verprutst. De slechte gameplay, het feit dat je in de game bijna niet de stylus moet gebruiken, het afschuwelijk belabberde geluid, een multiplayer die bovenstaande gameplay nog slechter maakt dan het al was en de lelijke graphics zorgen ervoor dat deze game eerder uit dan in je DS vliegt. En dat is jammer, want met Superman Returns had EA toch echt de kans om een tof spel te maken. Want zeg nou zelf: Het concept van Superman is ijzersterk. Absoluut een gemiste kans.


  • Auteur: Tim Dijkstra | Genre: Action | Release: 13-01-2007 | Uitgever: EA | Ontwikkelaar: EA
    Graphics: 3.0 | Geluid: 3.0 | Gameplay: 3.0 | Besturing: 3.0 | Replay: 3.0
    3.0

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx