Super Smash Bros. Brawl

thumbnail

De meeste mensen die een Gamecube bezitten of er ooit op hebben gespeeld, moeten wel het spel Super Smash Bros. Melee hebben gespeeld: dé fighting-game met Nintendo figuren en ander gespuis. Het is de meest verkochte game op de Gamecube en dat is ook niet zo gek. Deze game was simpel te leren, maar toch ook weer erg moeilijk. Hier kwam nog eens bij dat er honderden levels, items, characters en miniaturen te unlocken waren. In de game gingen al snel honderden uren zitten, maar deze bleef net even zo leuk als aan het begin. Het was voor mij dus ook geen verassing dat Nintendo er een vervolg op zou gaan maken. Deze game zal op de Wii verschijnen en zal weer vele harten gaan veroveren.

Huhhh….zo weinig characters

Want Shigeru Miyamoto heeft zelf bevestigd dat de volgende characters zeker in Super Smash Bros. Brawl zullen komen:
– Pit (Kid Icarus)
– Solid Snake (Metal Gear Solid)
– Zero Suit Samus (the blue “no-suit” Samus from Metroid: Zero Mission)
– Metaknight (Kirby)
– Wario (Wario)

Ook is er bevestigd dat Mario, Kirby, Pikachu en Link zeker terug zullen komen. Ik vind het wel raar dat er maar zo weinig oude characters zullen terugkomen, want met 5 nieuwe characters erbij haal je het dan niet. Dus hopen maar op veel nieuwe of veel ‘oude’ geüpdate characters. Natuurlijk zullen er in deze game weer genoeg nieuwe items voorkomen zoals bijvoorbeeld een Nintendogs puppy die het uitzicht op het gevecht zal verdoezelen. Wat natuurlijk voor nog meer plezier zal gaan zorgen. Ook heeft de maker Masahiro Sakurai aangeven dat Wario een scheetaanval zal bezitten en Solid Snake zich terug kan trekken in zijn veilige kartonnen doos. Wat een genot om dit allemaal te lezen, zeg!!!

Het schijnt dat de makers erg veel hebben nagedacht over de aanvallen van Solid Snake, want in het ‘echt’ loopt Solid Snake altijd rond met een geweer. De makers wilden niet dat er veel echte wapens in de game terecht zouden komen, wat ik natuurlijk volledig steun, want het moet natuurlijk wel leuk en grappig blijven. Dus waarschijnlijk zal Solid Snake veel gebruik gaan maken van explosieven en rocketlaunchers, want dit past natuurlijk bij Solid Snake, maar ook bij de andere characters. Helaas is dit allemaal nog niet zeker, maar we zullen er zeker meer over gaan horen.

Dat Solid Snake in deze game verwerkt wordt is niet zo raar, want Hideo Kojima schijnt de makers te hebben gesmeekt om zijn character aan de lijst toe te voegen. Maar of er een mogelijkheid is dat Sonic de egel erin voorkomt, wat haast de hele aardkloot hoopt, blijft nog steeds onzeker. Er wordt wel gezegd dat er nog steeds met andere groepen wordt overlegd of deze characters of andere characters de brawl-gang zal gaan versterken.

Lekker vertrouwd!

Masahiro Sakurai gaf ook aan dat Super Smash Bros. Brawl classic, GameCube-style combat zal gaan bevatten en geen Wii-style combat. Dit betekent dat de mensen die de voorkeur geven aan de oude manier van spelen, kunnen uitkijken naar het spelen van de game op de manier die ze al zijn gewend. Masahiro Sakurai vertelde ook in een interview dat teveel gebruik van de motion-sensor de kwaliteit van de game verminderde. Men heeft de gameplay daarom zo simpel mogelijk gehouden. Ik ben erg benieuwd naar hoe de game met de nieuwe controller zal aanvoelen, en als dat gewoonweg niet werkt, kan je altijd nog overstappen naar de oude Gamecube controller. Daarnaast vertelde Masahiro Sakurai dat de Wii ook poorten voor de Gamecube controllers zal gaan bevatten, dus spelers zullen de mogelijkheid krijgen om deze game met je oude vertrouwde Gamecube controller te spelen. Dus gooi je oude Gamecube controller nog niet weg!!!

Eindelijk online multiplayer ondersteuning

En het beste nieuws is toch wel dat de game een ijzersterke online multiplayer zal gaan ondersteunen. Volgens Masahiro Sakurai waren Wi-Fi verbinding en online functionaliteit de grootste redenen om Super Smash Bros. Brawl te maken. Nintendo wilde, als de Wii online zou gaan, dat Super Smash Bros Brawl één van de eerste games zou zijn die hiervan gebruik zou gaan maken. Ik kan hier alleen maar om huilen van blijdschap.

Dit was zo’n beetje alles wat er over deze fantastische, geweldige en almachtige game te vertellen valt, alleen het slechte nieuws is dat de game pas in 2007 zal uitkomen en geen releasetitel zal zijn. Wat iedereen denk ik wel erg jammer zal vinden.


  • Auteur: Christiaan Ribbens | Genre: Combat | Release: 09-09-2006 | Uitgever: Nintendo | Ontwikkelaar: Nintendo
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx