Spectrum v4.0 engine op de PlayStation 3 getest

thumbnail

Op de CEDEC Developers Conference heeft Havok de afgelopen week (van 30 augustus tot en met 1 september) een interessante voorstelling gehouden waarin de physics engine (Spectrum 4.0) werd laten zien. Hierin werd onder andere een zeer interessante vergelijking gemaakt tussen de werking op een PlayStation 3 en de PC. Zo blijkt dat de physics engine op de PS3 vrijwel net zo snel werkt als op een PC met een triple-core. De Havok 4.0 heeft een krachtige processor nodig om echt tot zijn recht te kunnen komen en de omliggende SPE’s zouden hierbij goed van pas kunnen komen om deze goed te kunnen laten functioneren. Al eerder werd de PhysX PPU van Ageia vergeleken met de Cell van de PlayStation 3. Hieruit bleek dat er veel overeenkomstige eigenschappen te vinden waren in beide krachtpatsers.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx