Momenteel gaat het gerucht in de rondte dat Sony zou werken aan een first party engine voor games op de PlayStation 3. De engine die schuil zou gaan onder de naam ‘ICE’ zou gemaakt worden door het ICE team, een team dat bestaat uit mensen van Naughty Dog. Het is nog niet 100% zeker of het gaat om een nieuwe engine, maar de hoofdprogrammeur is David Simpson, en Mark Cerny zou de ondersteuning bieden momenteel. Binnen korte tijd, op 8 maart aanstaande, zou er verder een praatsessie zijn voor de programmeurs genaamd ‘RSX Best Practices’ waarin diverse technieken geleerd worden om first party games te ontwikkelen. Een beschrijving hiervan kun je hier beneden lezen:
Session Description
During the runup to launch, Sony Worldwide Studios learned a great deal about creating high performance graphics applications on the Playstation 3. Much attention has already been devoted to shader programming, so this talk focuses instead on the other half of the equation; topics discussed will include the origin and usage of the libgcm API, algorithms for optimal use of the RSX vertex cache, and use of the CELL in tandem with the RSX including necessary synchronization techniques. This material has never been presented before in an open forum.
Idea Takeaway
The audience members will learn a number of techniques used in SCE 1st party games, with a focus on using the CELL in tandem with the RSX.
Intended Audience
This session is intended for graphics programmers who already know how to make surfaces bumpy and shiny, and are interested in learning other useful techniques for the PlayStation 3.