Sony Interactive Entertainment CEO, Jim Ryan, heeft gezegd dat het gooien van geld er niet voor zorgt dat je ook even creatieve en getalenteerde development teams kunt opzetten. Via de PS Lifestyle lezen we dat het een zorgvuldig proces is dat veel tijd en werk kost. Hij vindt tevens dat de developers alles uit de hardware moeten halen die hen geboden wordt.
We willen dat de developers gebruik maken van onze hardware op een creatieve manier. We hadden een dip bij de PlayStation 3 maar kwamen terug met de PlayStation 4. Eén van de redenen daarvan was de grootse focus om de gamer op de eerste plaats te zetten. De output voor de PlayStation 4 lifecycle was geweldig. Maar de beste games kwamen pas in het tweede deel van de cycle. We hebben continu verbeteringen proberen door te voeren. Het opzetten van zo’n teams met veel talent en creativiteit gaat verder dan het gooien van geld.
Vind het altijd grappig als dit soort grote bedrijven met zulke uitspraken komen.Als je kijkt naar hun ceo Kenichiro Yoshida die krijgt ook allemaal miljoenen naar hem toe gegooid.Veel meer dan hij nodig heeft in een lifetime.Mensen onder aan de ladder moeten ook goed betaald blijven worden.
Sony kan er ook wat van inderdaad, maar denk dat dit meer een verwijzing is naar Microsoft, dat nu diverse grote uitgevers en developers overneemt om eindelijk wat goede exclusives te kunnen krijgen.