Saints Row dev: Cell is een erg ingewikkelde CPU

thumbnail

Saints Row developer Volition zou de nodige problemen hebben met de PlayStation 3 Cell waarvan de console gebruik maakt en diens kracht uit haalt. De developer zegt dat zij zich bij Saints Row 1 al hebben gebogen rondom de Cell. Producer Dan Sutton geeft dan ook aan dat de Cell een erg ingewikkeld geval is voor hen. De man zegt dan ook dat men moet begrijpen dat games hierdoor worden opgeschoven, zoals ook bij bijvoorbeeld Stranglehold het geval was. “De Cell is echt krachtig. Het probleem is echter ook dat het een geheel ander systeem is dan we gewend zijn. De manier waarop het gebruik maakt van multi-threading technologie maakt het een ingewikkelde kwestie.” Saints Row 1 werd in 2006 nog gelanceerd voor de Xbox 360 en was ook gepland voor de PS3. Echter zou het spel zoveel later gaan verschijnen dat het nog maar weinig zin zou hebben om de game op dit platform te brengen. Hierdoor is deze dan ook geannuleerd. Volition praat momenteel veel met Sony rondom de PS3. Er is dan ook een speciaal PS3 team bijgehaald voor hun sequel, Saints Row 2. De PS3-versie zou slechts één dag achterlopen op de Xbox 360-versie, wat Sutton en het team dan ook blij maakt.

Meer kun je nalezen via de website van Computerandvideogames.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx