Arkane Studios’ co-op shooter Refall (Xbox Series, Xbox One, pc) heeft een dynamisch dialoogsysteem. Dat heeft studiodirecteur Harvey Smith in een interview met Gamesradar bekend gemaakt. Afhankelijk van hoe de groep is samengesteld, kunnen de personages dynamisch met elkaar omgaan. Bovendien zullen ze ook meer intieme interacties met elkaar ervaren en uiteindelijk ontgrendelen wat bekend staat als een “Trust Buff”. Hij legt dit kort uit zonder al te veel details prijs te geven;
We hebben een zeer dynamisch dialoogsysteem waarbij de helden met elkaar praten en elkaar leren kennen. En we hebben een mechanisch systeem: hoe langer de helden samen spelen, hoe vertrouwder en persoonlijker hun dialoog wordt. Uiteindelijk krijgen ze een verbetering van de spelmechanismen, de ‘vertrouwensbuff’ genoemd.
Klinkt erg vet. Ik vond dit al erg interessant in Fallout 3 bijvoorbeeld, waarbij je echt op basis van je acties wellicht wel of niet dingen kon doen of vragen bij andere NPC’s. Wacht nog altijd op nieuwe RPG-shooters met zo’n vet systeem. Dit komt in de buurt lijkt ‘t.