Radical Entertainment en Dark Horse slaan de handen ineen

thumbnail

Radical Entertainment, de bedenker van de openwereldgame PROTOTYPE 2 waar iedereen reikhalzend naar uitkijkt en Dark Horse Comics, toonaangevend uitgever van gamecomics en graphic novels, hebben hun krachten gebundeld om een gloednieuwe comic-serie te maken die zich afspeelt in het PROTOTYPE-universum. De game is pas vanaf 24 april 2012 verkrijgbaar en wordt uitgegeven door Activision Publishing, Inc., een dochteronderneming van Activision Blizzard, Inc. Fans die niet zo lang kunnen wachten, worden op hun wenken bediend, want ze kunnen vanaf 15 februari 2012 alvast kennismaken met het universum van PROTOTYPE 2 dankzij de samenwerking tussen de game- en comicswereld.

De nieuwe digitale comic-serie wordt opgedeeld in drie verhalen die het gat vullen tussen de originele game en het langverwachte vervolg PROTOTYPE 2. Het eerste verhaal ‘The Anchor’ dat wordt getekend door Paco Díaz, vervolgt het verhaal van Alex Mercer die de hoofdrol speelde in de eerste game. In het tweede verhaal ‘The Survivors’ van de hand van Chris Staggs, wordt een klein groepje inwoners van New York op de voet gevolgd. Deze groep probeert de stad te ontvluchten na de uitbraak van het Backlight-virus. Het derde en laatste verhaal, getekend door Victor Drujiniu heet ‘The Labyrinth’. Hierin duiken fans dieper in de geschiedenis van de nieuwe PROTOTYPE 2-hoofdpersoon Sgt. James Heller. Elke comic in deze serie is vanaf 15 februari om de week beschikbaar via Digital.Darkhorse.com.

“We zijn altijd op zoek naar zinvolle manieren om het PROTOTYPE-universum uit te breiden. Dat we dan kiezen voor een toonaangevende creatieve gigant als Dark Horse Comics lag voor de hand. Zij zijn het beste in het schrijven van grafische verhalen zodat onze intellectuele eigendommen optimaal worden samengevoegd,” zegt Ken Rosman, hoofd studio, Radical Entertainment. “Dankzij deze samenwerking krijgen fans eindelijk antwoord op prangende vragen die PROTOTYPE opriep. Ook komt iedereen de waarheid te weten achter Alex Mercers afkomst en de metamorfose in een gestoorde schaduw van zijn oorspronkelijke zelf voor PROTOTYPE 2.”

“Sgt. James Hellers hartverscheurende verhaal past uitstekend bij de extreme shapeshifting-actie in PROTOTYPE 2 en leent zich uitermate goed voor comics,” zegt Dave Marshall, editor van Dark Horse Comics. “Voor PROTOTYPE 2 hebben we nauw samengewerkt met het verhaalteam van Radical Entertainment. We kunnen niet wachten tot we fans de duistere geheimen uit de verscheurde wereld van New York Zero kunnen voorschotelen!”

Het vervolg op de succesvolle openwereldgame van Radical Entertainment, PROTOTYPE 2 tilt de ongeëvenaarde slachtpartijen van de eerste PROTOTYPE-game uit 2009 naar een nog hoger niveau. Je ervaart hoe het is om het ultieme shapeshifting-wapen te worden. Met Sgt. James Heller, die recentelijk werd geïnfecteerd richt je een waar bloedbad aan in het verlaten New York Zero. Hiervoor heb je beschikking over een weergaloos arsenaal aan voorbewegingsvermogen en genetische biologische wapens en vaardigheden. Je jaagt, doodt en vreet je een weg naar het ultieme doel: Alex Mercer doden!

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx