PS5 compressie-techniek zorgt voor snelste data-laadsnelheid ooit

thumbnail

RAD Game Tools, de maker van de Oodle compressie oplossing voor de PlayStation 5, heeft een uitgebreide blog post geplaatst waarin ze de voordelen van Oodle Kraken en Oodle Texture compressie technieken benadrukken. Sony heeft de techniek gelicenseerd voor de PS5 en volgens middleware programmeur Charles Bloom zal de technologie zorgen voor de snelste laadtijden ooit.

Kraken compressie fungeert als een multiplier voor de input/output snelheid en disk capaciteit, waarbij games sneller in proportie worden gecomprimeerd. Sony heeft onlangs bekend gemaakt dat de solid state drive (SSD) de mogelijkheid biedt om met 5.5 gigabyte per seconde te decomprimeren met een bandbreedte van 8 tot 9 gigabyte per seconde, gebaseerd op gemiddelde ratio’s voor games. We hebben enorme progressie gemaakt met de Kraken compressie. Het resultaat ervan is dat we verwachten dat de gemiddelde compressie ratio van games beter zal zijn in de toekomst. Wanneer een game data nodig heeft van de PlayStation 5, dan doet het een aanvraag naar het input/output systeem, welke de gecomprimeerde data laadt van de SSD. Dat wordt door de hardware Kraken decoder afgehandeld, welke de gedecomprimeerde data output naar het RAM-geheugen. Wat betreft games, wordt er een hogere doorvoersnelheid gecreëerd.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx