PS3 dynamic framebuffer, een exclusieve PS3 feature in WipEout

thumbnail

Op een gaming blog is bekend geworden dat de game WipEout een bijzondere PS3-feature ondersteunt. De game zou namelijk gebruik maken van een dynamic framebuffer. Resoluties kunnen hierdoor op een frame-voor-frame basis verwerkt worden en de PS3 horizontale hardware scaler zorgt hier grotendeels voor. Volgens informatie zou de Xbox 360 ditzelfde niet mogelijk kunnen maken en zit er een limiet op bepaalde fixed resoluties. Dit zou toekomstige voordelen kunnen hebben voor de console als meer developers hier dan ook gebruik van gaan maken en optimalere resoluties kunnen mogelijk maken. Meer informatie kun je hier nalezen.

The actual amount of horizontal resolution being dropped can change on a frame by frame basis: 1728×1080, 1645×1080, 1600×1080, 1440×1080. All have been seen in the Digital Foundry TrueHD captures. The shots above appear to be 1500×1080. The dynamic framebuffer is really quite an innovative solution to the perennial 1080p problem. Even though we’re seeing major differences in resolution, the human eye really will have trouble realising the difference when the detail level is changing so rapidly in such a fast moving game.
In short, it’s making an advanced-looking game like WipEout HD work at 1080p60 and that’s pretty damn awesome.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx