PS3 draaide op de E3 op 75%

thumbnail

Bij de Playstation 3 presentatie op de E3 lieten een aantal developers en Sony zelf, een aantal demo’s zien waarvan sommigen in “real time” liepen, op een zogenaamde devkit.
Natuurlijk rees met recht uit het publiek en de pers de vraag of de PS3 wel in staat zou zijn om de getoonde demo’s zelf te kunnen genereren, met de zelfde perfectie zoals ze getoond werden op de E3.

Het antwoord is een duidelijk JA.

IT Media heeft bekend gemaakt dat de devkits op de E3 liepen op een the Cell CPU van 2,4 GHZ en niet op de 3,2 GHZ the Cell CPU wat uiteindelijk in de PS3 zit. Dat is ongeveer 75% procent van de uiteindelijke power van de in de PS3 gemonteerde the Cell CPU.

Het rapport bevestigde eveneens dat in de devkit die op de E3 werd gebruik niet de RSX chip zat, maar waarschijnlijk de eerder door Nvdia aangekondigde GeForce 7800 GTX.
Dit artikel is ook de uiteindelijke bron geweest van de foto (die ook op EG staat) van de PS3 devkit. Het is de eerste keer dat zo’n devkit aan het publiek werd getoond.

Wat de precieze technische specs zullen zijn van de RSX GPU is nog niet bekend. Wel melde IT Media dat de RSX niet gebruik gaat maken van de PS3 Redwood bus interface (gepatenteerd door Rambus) maar een PCI Express bus.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx