Het tweede deel in de Prototype franchise zal significant meer structuur hebben, waarmee het spel meer lineair wordt. New York zal verdeeld zijn in 3 zones gekleurd in de carnavalskleurencombinatie, rood, geel en groen. De zones fixeren zich op het infectielevel van het gebied. Side-quests zullen nu meer in de main storyline passen, in plaats van dat het ongerelateerde missies zijn. De power stone is daarnaast verdwenen in dit deel. Daarvoor in de plaats zijn er ondergrondse gebieden waar je krachten kunt absorberen en upgrades kunt ontvangen. Het spel zal daarnaast perks gaan krijgen zoals in Call of Duty bijvoorbeeld. Tegenstanders en bolides kunnen verder ontleed worden zoals in Dead Space, waarmee dus het nodige bloed gepaard gaat.
Ziet er best wel tof uit, maar ik denk dat het wel weer veel van hetzelfde wordt.
Ik vind het woord ‘nooit’ nogal overdreven. Natuurlijk gaat cod ‘ooit’ dood. Of het al over 3 jaar gaat zijn weet ik niet, maar ik denk wel dat de spelers die vanaf spel 1 mee draaien het beste al hebben mee gemaakt. Hoe dan ook, als er binnen de 3 jaar weer een nieuwe hype is als bvb ‘futuristische shooters’ dan zal er wel nieuw leven in komen. Cod hoeft zich enkel maar aan te passen.