De PlayStation 5 Pro is ontworpen om spelontwikkelaars eenvoudige en kosteneffectieve manieren te bieden om verbeteringen te integreren in games die al in ontwikkeling zijn. In de meest recente editie van Moores Law Is Dead zei een ontwikkelaar, die onder andere betrokken was bij de The Elder Scrolls-serie, dat de PlayStation 5 Pro niet significant krachtiger kan zijn dan het basismodel.
Dit komt doordat ontwikkelaars tijd nodig hebben om te plannen voor toekomstige hardware, en games al begroot zijn: het is moeilijk voor hen om hun projecten te schalen naar veel hogere specificaties dan gepland. Daarom heeft Sony de PlayStation 5 Pro ontworpen met het oog op eenvoudige en kosteneffectieve implementatiemogelijkheden voor ontwikkelaars. De PlayStation Spectral Super Resolution Upscaler is op een vergelijkbare manier ontwikkeld, omdat het is afgestemd op specifieke hardware en Sony volledige controle heeft over de API-wijzigingen, wat de implementatie aanzienlijk eenvoudiger maakt dan AMD FSR.
Ps5 pro moet gewoon 2 tb geheugen en energie zuiniger en sneller met games opladen installeren dan de huidige ps5 en slim meer games op cd komen niet alleen digitaal of seizoen games