Eerder lieten we al weten dat developers hun twijfels hebben bij de Xbox Series S. Developers moeten namelijk hun games aanpassen aan de minder krachtige console. Metro-ontwikkelaar Oleksandr Shyshovtsov laat via de Wccftech weten dat hij die twijfels deelt. De man vertelt dat de kracht van de console ervoor zorgt dat dit beperkingen met zich meebrengt.
Het RAM-geheugen van de console is geen issue voor ons op dit moment. Maar de GPU (grafische processor) performance is een uitdaging voor toekomstige games. Onze renderer is gemaakt voor hoge resolutie en veel details. Het is van nature zo gemaakt. Het droppen van deze dingen zorgt ervoor dat we nog meer dure calculaties moeten laten vallen om de performance goed te krijgen. We hebben nu nog wel oplossingen, maar ik ben er niet blij mee.
Jammer dat deze console is uitgebracht. Volgens mij verkoopt hij ook nog eens niet al te best, maar dat is bij de Digital van de PS5 ook. Om voor dat kleine groepje mensen nu alle games te downgraden zou zonde zijn.
Tja iedereen wil natuurlijk met het maximale werken. Het is niet leuk om te werken met limitaties, hopen dat er niet teveel gezeik komt met de S, was van plan om hem nog te gaan kopen in de toekomst.
Verwacht ik niet dat deze console een lange levensduur zal hebben.Zal er daarom zelf nooit een halen.