Ontwikkeling Gears of War minder duur dan Lost Planet

thumbnail

Enige tijd geleden wist Capcom nog te vertellen dat de ontwikkeling van Lost Planet voor de Xbox 360 zo’n 20 miljoen Dollar gekost heeft. Nu zullen veel mensen zich misschien afvragen hoeveel Gears of War dan wel niet gekost heeft. In een recent interview met de heer Mark Rein van Epic Games werd geantwoord op deze stelling. Zo zegt hij dat Gears of War slechts zo’n 10 mijoen Dollar gekost heeft, wat dus een stuk minder is. Je hoeft dus niet persé meer geld in te leggen, om kwalitatief ook een betere game te produceren, maar dat is natuurlijk voor iedereen een mening voor zich.

“We spent less than $10 million to make Gears of War. Somewhere between nine and ten million dollars. People are always saying that making next-generation games is really expensive, and we’re saying, you should license our technology. Because we have really great tools for building content and a great pipeline that makes your team more productive, and great tools like our Unreal Kismet visual scripting system, which means that your designers can actually do things that previously, programmers had to do. So for us it’s a very exciting time right now, both from a game standpoint and a technology standpoint.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx