Nihilistic Software praat over verschillen tussen Xbox 360 en PS3

thumbnail

Op de website van PSU hebben de heren Rob Huebner en Mark Cooke van Nihilistic Software (Vampire: The Masquerade) gepraat over de Next-Gen consoles, de Xbox 360 en de PlayStation 3. De developer maakt games voor beide platforms. Op de vraag wat ze van beide platforms vinden antwoorden ze eensgezind. De Xbox 360 en de PlayStation 3 zijn 2 consoles waar we games voor produceren, maar in feite zijn het platforms die toch vrij dicht bij elkaar liggen qua developement. Dit is in ieder geval anders als dat bij de Xbox en PlayStation 2 het geval was, daar waar het moeilijker was om voor beide een game te produceren. Uit de PlayStation 3 is het wel moeilijker om meer kracht uit de console te trekken dan bij de Xbox 360. Het handelen is dus toch wat gecompliceerder, maar beide hebben ongetwijfeld hun krachten.

Rob gaat verder over de tweestrijd en zegt dat het bij de PS3 moeilijker is om de grafische prestaties eensgelijks te maken met Xbox 360 versies die zij ontwikkelen. In ieder geval streeft men daar wel altijd naar en kost het gewoon wat meer tijd om dezelfde prestaties te behalen. Als dat eenmaal gelukt is halen we de voordelen uit beide platforms en stoppen we deze in de game om deze nog een extra boost mee te kunnen geven. De PS3 en de Xbox 360 gebruiken hun RAM (geheugen) en hun processoren anders, dat maakt het soms wat lastiger, maar het blijft natuurlijk een uitdagende job om top games te maken voor beide.

Wat is dan het grootste verschil tussen beide platforms? Beide antwoorden met het kortstondige bezit van de PS3. We hebben de Xbox 360 inmiddels al een hele tijd en de developement tools zijn wat beter, compilen wat sneller en het debuggen duurt minder lang dan op de PS3. De PS3 developement tools zijn in ieder geval in vergelijking met de PS2 een stuk beter geworden.

0 0 stem
Artikelbeoordeling
guest
Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.
0 Reacties
Inline feedback
Bekijk alle reacties

Naar boven
0
Klik om direct te reageren op dit artikel.x
()
x