Enige tijd geleden verschenen nog nieuwe details rondom Project Gotham Racing 4. Zo zou het spel maarliefst 200 afstanden met zich meebrengen die je kunt gaan racen. Het gaat hierbij dus in feite om de banen die je tot je beschikking zult hebben in het spel. Goede drifts in de game zullen verder beoordeeld worden met ‘Awesome’, ‘Sweet’ en dergelijke comments. Elk voertuig zou daarnaast zo’n 70.000 tot 100.000 polygonen met zich meebrengen en dus uiterst gedetailleerd zijn. De camera in de inside view (in de bolide) zou iets dieper gepositioneerd zijn dan in Project Gotham Racing 3 het geval was. De menu’s zullen daarnaast ook minder statisch zijn in vergelijking met deel 3 en in de stijl van SSX vormgegeven worden.
Naast dit alles zal het moeilijker zijn om de bolide van je tegenstander te laten draaien door een tik aan de achterkant van de auto te geven. Ook weersomstandigheden spelen een grote rol. Grafisch zullen deze zeer realistisch in beeld gebracht worden. Als het sneeuwt zie je bijvoorbeeld de groeven van je banden in de sneeuw. Ook de coureurs zelf zullen er beter uit zien. In de career mode zul je verder een soort van three-mode zien waardoor je heen zult moeten gaan, vergelijkbaar met de structuur van Ridge Racer (PS3). De gameplay is verder niet al te veel veranderd ten opzichte van het 3e deel en zou iets versoepeld zijn bij het driften. Grote veranderingen zijn echter niet aangebracht.
Enkele screens zijn inmiddels weer opgedoken van Project Gotham Racing 4. Deze vind je hier beneden: