Nieuwe hands on: Call of Duty 3

thumbnail

De tweede wereldoorlog is een serieus onderwerp. Er zijn boeken over geschreven, films over gemaakt, en sinds de komst van de videospellen zijn er ook heel wat games over gemaakt die zich in bepaalde gebeurtenissen in de tweede wereldoorlog afspelen. Call of Duty 3 is al een tijdje uit op de huidige consoles (ik noem 360 nu ook huidig, aangezien hij al een jaar op de markt is). Maar de makers hebben niet stilgezeten bij de gedachten van een Wii-versie, nee, in tegendeel. Bij de launch van de Wii op 8 december staat er een gehele nieuwe ervaring op je te wachten. Call of Duty 3 kan gezien worden als een regelrechte port, maar ik spreek denk ik wel voor iedereen als ik zeg dat het dat niet is. De Wiimote zorgt ervoor dat het net lijkt alsof je jezelf in het spel waant. Ik heb de Wii-versie gespeeld op de Games Tradedag, mijn ervaringen lees je dan ook hier beneden?

Toen ik de Wiimote en Nunchuck controller in mijn handen gedrukt kreeg en de tv aanging, leek het net alsof er een nieuwe wereld open ging. In het level wat speelbaar was op de beurs werd je meteen gedropt in een chaotische situatie. Kogels vlogen om je oren, en het enige uitzicht dat je had was het beeld dat gericht was op een grote kerk. Telkens als geprobeerd werd een vijand af te schieten, was een schoot naast het doel het resultaat. Tip hierbij was het maken van minieme bewegingen, wat resulteerde in een stuk rustigere schoten op de targets. Het enige wat opviel tijdens het spelen was de overgevoeligheid in het besturen met de Wiimote. Als er ook maar een beetje te veel naar een bepaalde richting bewogen werd, ging het geweer op het scherm alle kanten op. De controls waren dan ook niet echt je van het te noemen, maar dat het vooral te maken met de sensitivity van de controller. Telkens als je een granaat wilde gooien moet je op het onderste pijltje van het d-pad drukken. Als dat eenmaal gedaan was moet je eerst ook nog eens van de schietpositie af met je hand, en als je eenmaal het onderste pijltje had ingedrukt moest ik ook nog de richting bepalen waar ik de granaat naar toe zou willen gooien. Als dat ook maar een beetje te heftig gebeurde vloog de granaat de verkeerde kant op. Je kunt dus wel begrijpen dat ik nog niet helemaal tevreden ben over hoe Call of Duty 3 speelt op de Wii. Maar dat zal ook te maken hebben met gewenning uiteraard.

Iets wat mij tevens opviel, in vergelijking met andere games, was de kwaliteit van de graphics en het geluid. Toen ik in het level liep en er ontplofte een granaat, ontstonden er explosies om van te smullen. Het zag er misschien wel heel wat minder uit dan de 360 versie, maar ik kan het er best mee doen. Vooral als we kijken naar Far Cry: Vengeance, dat er simpelweg niet goed uit ziet, en dat voor een game die het wel met zich mee zou moeten brengen. Het geluid is volgens mij zo goed als identiek als we de Xbox 360 versie er wederom langs leggen. In ieder geval is dat dus erg goed uitgew…

Lees verder…

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx