NCSOFT heeft aangekondigd dat Blade & Soul aankomende winter wordt gelanceerd in Europa en Noord-Amerika. Blade & Soul is een game anders dan andere games en speelt zich af in een Aziatische, mythologische wereld. In deze wereld staan snelle gevechten lijnrecht tegenover de visuele schoonheid van een Verre Oosten martial arts MMO (massively-multiplayer online) universum. Sinds de lancering in Azië medio 2012 heeft Blade & Soul miljoenen spelers aangetrokken uit Zuid-Korea, China, Taiwan en Japan, als een van de top MMORPGs wereldwijd.
“Blade & Soul is een van de meest verwachte online games waar de westerse consumenten naar uitkijken”, aldus John Burns, senior vice president of publishing at NCSOFT West. “Dit is een geweldige kans om een van de meest succesvolle en leuke online games in Azië naar ons westerse publiek te brengen deze winter. We kunnen niet wachten om deze bijzondere en anders dan andere game ervaring naar miljoenen spelers in Europa en Noord-Amerika te brengen”.
Blade & Soul levert een boeiend verhaal en een levendige wereld voor spelers om te verkennen. In de game moeten spelers vechten om de dood van hun gevallen meester te wreken in een klassieke Wuxia verhaallijn. Wuxia, wat letterlijk “martial held” betekent, is een breed genre binnen de Chinese fictie over de avonturen van martial artists in het aloude China. Terwijl spelers de wereld in Blade & Soul verkennen, zien ze een mix van Aziatische culturen die prachtige landschappen en vergezichten bieden.
Blade & Soul gaat verder dan de gebruikelijke MMO-conventies, met op actie gebaseerde gevechten met ability combos en een flexibele rollen-systeem waardoor healers niet vereist zijn. Het geeft spelers ongekende bewegingsvrijheid en mogelijkheden in de game-wereld, met personages die over de bergen springen en door de lucht vliegen.