Natuurlijke taferelen in Far Cry 2 screens

thumbnail

Ubisoft heeft onlangs in een developer diary uit weten te leggen wat de kracht zal zijn van de engine voor Far Cry 2, die gebruik zou kunnen maken van multicore processors, zoals de Quad Core CPU van Intel. De engine is inmiddels al zo’n 2 jaar in de maak en ondersteunt zowel DirectX 9 en DirectX 10. De gehele wereld zal dynamisch zijn, waaronder de wind, die bladeren van de bomen kan blazen en planten kan laten bewegen. Ook stof kan opwaaien door de dynamische wind en alles zal verwoestbaar zijn door het gebruik van je geweer en het ontwikkelen van ontploffingen. Ook wolken zullen dynamisch gevormd worden. Als je dus kijkt in de lucht zal alles van vorm veranderen en in beweging zijn.

Iets waar Ubisoft trots op is blijkt de Real Tree-tool te zijn. Dit maakt het mogelijk om planten en bomen extreem realistisch te maken. Ze reageren op vuur, kogels, bommen en dergelijke. Men zou het mogelijk kunnen maken om 1000e dynamisch reagerende planten in de levels te zetten, die overigens zeer uitgestrekt zullen zijn.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx