Microsoft’s hoofd van de Cloud afdeling, James Gwertzman, laat via de Game Rant weten dat hij van mening is dat het uitbrengen van exclusieve games voor een bepaald platform, in dit geval de Xbox, niet de oplossing is voor het verder brengen van een platform. Volgens hem is het brengen van cross-platform games juist eerder een belangrijk aspect, in plaats van het brengen van exclusieve games voor één platform.
De gemiddelde game developer wil geen exclusiviteit. De gemiddelde game developer wil z’n game op elk platform uitbrengen. Ze willen een mobiele versie, een console versie. De console makers willen soms exclusiviteit op een bepaald platform om speciaal of beter te zijn, maar nee, we denken dat dit niet het antwoord is om een platform verder te brengen. We proberen dan ook vrij open te zijn om ondersteuning te bieden voor cross platform-ervaringen.
Tja wat moet je hier van zeggen. Als je geen echte exclusieve hebt kun je het zeggen? Dus Microsoft, Halo wordt misschien ook wel multi-plat
Haha zegt ie wanneer Microsoft Zenimax heeft gekocht 😂 dat doe je niet wanneer je toch alles op andere platformen wil uitbrengen. Ik vind het wel totale onzin dat er speciale content in cross platform games exclusief blijven voor een bepaalde console, maar als je met je eigen studio’s meesterwerken maakt voor alleen jouw console dan zie ik het punt niet. Zorgt er alleen maar voor dat de concurrentie ook met iets moois moet komen om mee te kunnen.
Ja je kan kijken naar telefoons daar heb je ook niks exclusiefs als merk.
Dan is prijs en persoonlijke voorkeur dominant? Of dat nou werkt met consoles? geen idee.
Mobiele telefoons zijn ook meer een status symbool en accessoire. Bovendien is er nog het onderscheid tussen gebruiksgemak van de besturingssysteem.
Ik zie alleen de logica niet in waarom minder exclusives beter zouden zijn voor Microsoft. Sony heeft al een grotere marktaandeel dus als niks anders is tussen de twee consoles, dan zou je beter bij dezelfde merk blijven toch?