Humanoid Origin, de studio van Casey Hudson, Mass Effect Trilogy director die in 2021 geopend werd, moet alweer gesloten worden. De ontwikkelaar werkte aan een multiplatform AAA-game maar helaas gaat het nooit van een lancering komen. De titel moest een character-driven verhalende game worden in een volledig nieuw science fiction universum. Volgens de studio komt men geld tekort en is er geen financiering meer.
Humanoid Origin, opgericht in 2021 door Casey Hudson, voormalig directeur van de Mass Effect-trilogie, is een Canadese gamestudio die zich richt op innovatieve en meeslepende storytelling binnen een geheel nieuwe sciencefictionwereld. De studio, gevestigd in Edmonton en Kelowna, heeft als missie om interactieve verhalen te creëren door een combinatie van creatieve vrijheid, geavanceerde technologieën en een veilige, ondersteunende werkomgeving voor hun team. Het eerste project van de studio is een AAA-titel met een karaktergedreven narratief, ontwikkeld met Unreal Engine 5 en gericht op actie-avontuur met RPG-elementen.
De studio benadrukt het belang van menselijke creativiteit, zelfs in een tijdperk waarin AI een grotere rol speelt. Onder hun kernwaarden vallen passie, samenwerking en nieuwsgierigheid, met de visie dat kleine, flexibele teams de beste resultaten behalen. Hoewel details over hun debuutgame schaars blijven, heeft de studio conceptkunst en hints gegeven over een rijke wereld vol unieke wezens en diepgaande verhalen.