Soms lijkt het sportief als je fouten van een team zelf toe weet te geven maar het geeft ook direct de garantie voor mindere kwaliteit. De heer Harvey Smith, designer voor Blacksite: Area 51, geeft vroegtijdig toe dat de genoemde game niet naar behoren is. Allereerst zegt de man dat hij zelf niet echt geïnteresseerd was in het project en dat hij met 2 games tegelijk bezig is geweest. Het spel is daardoor nogal afgeraffeld en werd geteisterd door diverse problemen. Een jaar voor het spel klaar moest zijn was iedereen de weg kwijt waardoor het spel van een alpha versie ineens naar een final versie werd gestuurd. Hierdoor is de beta dus in zijn geheel overgeslagen, waardoor niet echt omgekeken is naar het spel en de werking ervan.
Smith geeft toe dat de schuld bij hem zelf ligt. Hij vindt dat hij verantwoordelijk is voor het geleverde resultaat. Toch vindt hij dat het spel wel erg overdreven slecht ontvangen is en dat de lage cijfers wel heel onterecht zijn. Zelf zou hij rond de 80% geven aan de game. Het spel is nog steeds leuk om te spelen en de situatie van het verhaal zou de spelers juist aan moeten trekken, zo denkt hij. Het spel krijgt gemiddeld momenteel een score van rond de 69%.