Lijst met Final Fantasy XIII wijzigingen ten opzichte van de demo

thumbnail

Motomu Toriyama heeft tijdens een interview met de Famitsu het nodige bekend gemaakt rondom de PS3-versie van Final Fantasy XIII. Het spel kwam onlangs uit als demo in Japan, maar zal uiteraard anders zijn als de gehele versie zal lanceren. Onder andere de moeilijkheidsgraad van het battle systeem zal flink verhoogd worden. Het zou zelfs de moeilijkste Final Fantasy game in de reeks moeten worden. Verder is de demo-versie nog niet geheel stable, en zakken de framerates geregeld in bij het spelen. Ook hier wordt aan gewerkt. Ook een item commando, welke nog niet in de demo aanwezig is, zal in het spel geïntegreerd worden. Verder zullen de onderstaande wijzigingen ook van kracht zijn in de uiteindelijke retail-versie:

– Battle difficulty will be greatly increased. In fact, Toriyama expects XIII to be “the most difficult FF ever”.
– In the demo, party members are CPU controlled. In the final, you’ll be able to issue them directives.
– Continuing your “Chain” in the demo isn’t very important in the demo, but will vital in the final.
– The classic FF victory fanfare isn’t present in the demo, but will be in the final.
– Victory poses may be incorporated into the final; the matter is currently under consideration.
– If the first hit of a chain kills an enemy in the demo, your character continues attacking air for the duration of the combo. This will be remedied in the final.
– Snow is barehanded in the demo, but will have weapons available to him in the final.
– Encounters occur solely from the front in the demo, but various encounter styles will be present in the final.
– The final will have a level system.
– The demo only allows you to control one character, but the final will have a new system for managing other party members in battle.
– The final will have command shortcuts.
– Selecting your target in the demo can be a bit of a chore; the final will have a more streamlined targeting mechanism.
– The final will have an “item” command in battle.
NPC dialogue will be subtitled in the final. In the demo, there is only voice.
– Sazh’s rather bizarre battle animation will be altered to be less strange, and more “jolly”.
– The Time Gauge maxes out at 3 in the demo, but you’ll be able to add more segments in the final through a new character growth system.
– Summons will be present in the final. The mysterious “TP Bonus” that appears after battles in the demo relates to them.
– The occasional frame rate drops in the demo will be fixed, according to Toriyama.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    3 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Final fantasy staat bij mij wel in de top 3 van beste games die ik ooit gespeeld heb. Dus ik kan niet wachten op deze game.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Japan is gek van Final Fantasy, ben er persoonlijk niet echt kapot van.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Door deze demo zijn er deze week 57.000 PS3’s verkoch 😀


    Naar boven
    3
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx