Kojima: PS3 hardware analyseren kosten ons 2 jaar

thumbnail

Sprekende tegen de BBC heeft Hideo Kojima gesproken over de ontwikkeling van Metal Gear Solid 4. Hij looft Sony over de communicatie tussen beide en de PlayStation 3 console, die al heel snel werd aangeleverd door het concern. De man werkte al 4 jaar geleden aan de game met zijn team nadat Metal Gear Solid 3 klaar was voor de lopende band. De eerste 2 jaar waren volgens Kojima vooral veel experimenteren aangezien men nog niet exact wist wat de PlayStation 3 in zou houden. In de laatste 2 jaar wist men waartoe de console daadwerkelijk in staat was en kon men van de specificaties gebruik maken. De PS3 is volgens de woordvoerder een monster machine. Daarom kosten de ontwikkeling dan ook zoveel tijd, maar de uitwerking is volgens hem uitermate goed eruit gekomen. Sony zou ook diverse malen op bezoek zijn geweest bij de ontwikkelaar om te spreken over de specificaties van de PS3. “We hebben de zwarte doos volledige geanalyseerd en Sony gaf ons veel feedback om de game optimaal te maken op de console.”

“Since we’re developing only for the Sony format, Sony has given us a lot of advantage before the actual release of the hardware. So we had many meetings with them to discuss the specifications. We analysed this black box before it was released, and we experimented with it and we gave Sony a lot of feedback, like, ‘Can we do this and can we do that.’”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx