Kojima: Controls Killzone 2 zijn te simpel uitgewerkt

thumbnail

Op de Games Convention stond Killzone 2 gepositioneerd langs Metal Gear Solid 4, 2 compleet verschillende games zo bleek wel bij het spelen. Kojima was in ieder geval niet onder de indruk van de controls van Killzone 2. De man zegt dat deze wat simpel en traditioneel uitgewerkt zijn. Volgens hem is het fout dat men het gedaan heeft zoals het momenteel werkt. Om een kleine indruk te krijgen van de controls: Inzoomen met de gun kan via de rechter analoge knop, rennen gaat door het indrukken van de linker analoge stick + het vooruit bewegen hiervan, coveren gaat via de L2-button en het knallen met je gun gaat dmv. de R1-knop. De overige controls zijn daarnaast vrij standaard (X-button is springen bv.). Killzone 2 verschijnt in februari van 2009.

“For some players, motion control will come naturally straight away, but for others it might feel difficult, so the game designer is really now responsible to think about which direction he or she should take. I played Killzone 2 this morning, actually, and it was funny because the FPS control was traditional FPS, but when you come to a door and have to kind of open the latch, you all of a sudden have to use the Sixaxis, and nobody was succeeding. So maybe they were kind of rushing to implement the technical design, which might not be the correct way to do it in that title.

Meer lees je via de website van Kikizo.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx