Kitase: Xbox 360-versie FFXIII krijgt flinke compressie

thumbnail

Yoshinori Kitase lijkt direct te reageren op de uitspraak van Sony, dat wist te vertellen dat de PlayStation 3-versie van de game Final Fantasy XIII beter uitgewerkt zou worden dan de Xbox 360-versie. De man van Square-Enix zegt namelijk dat beide dezelfde kwaliteit zullen krijgen en dat zij proberen om een mogelijkheid te vinden om hun prerendered movies beter te comprimeren. Ook zou er gekeken worden naar eventuele visuele verschillen tussen beide versies, welke dan vervolgens recht getrokken zullen worden. Omdat het verschil in opslagcapaciteit tussen een DVD en Blu-Ray disc ongelofelijk groot is zal het concern proberen om de Xbox 360-versie optimaal te comprimeren. Of dat zal lukken zullen we zien bij de release. Meer kun je hier nalezen.

“At this point, nothing’s really been decided; that will be a process that takes place in the future, but for the difference between the hardware, we’ll work on trying to find ways to compress the prerendered movies and voice that take up a lot of data in ways that don’t affect the final product. As for the in-game visuals, we’re going to look for ways to ensure that the quality remains the same between the two versions.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx