Kinect functionaliteiten worden verbeterd met firmware

thumbnail

Het team van Microsoft Kinect werkt momenteel aan software upgrades die de randappatuur Kinect moeten verbeteren wat betreft functionaliteit. Via de Eurogamer kunnen we lezen dat het team erg hard werkt aan de compressie technologie waardoor meer data verwerkt kan worden door Kinect naar de console. Ook de diepte seonsor wordt door software aangestuurd, waarmee de limiet van 30 frames per seconde doorbroken zou kunnen worden. De resolutie van 640×480 zou het daarnaast mogelijk kunnen maken om hand rotaties en bewegingen van vingers te kunnen detecteren. Ook de USB-bandbreedte wordt nog niet volledig benut. Zo gaat er zo’n 35MB/s door de interface, maar wordt tot dusver slechts 15/16MB gebruikt. Tevens zal de accuraatheid van Kinect verder verbeterd gaan worden.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    5 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    waarom schieten ze tekort qua hardware? Ook zeggen waarom dan.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    pff kinect trekt op niks net als de move beide zijn gewoon achterlijk.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    ik ben het eens met gast 1 qua hardware schieten ze te kort.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    kinect is gewoon gave apparaat en wordt dus alleen maar beter goed zo MS ga zo door

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Dus datgene dat ze missen in hardware gaan ze proberen te compenseren met software.


    Naar boven
    5
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx