Interessante details rondom Far Cry 2

thumbnail

Er zijn weer enkele details opgedoken rondom de game Far Cry 2 via de website van PSU. Zo zal het plot van het eerste deel niets te maken hebben met dit 2e deel in de reeks, vandaar dan ook de keuze van een nieuwe setting en dus niet meer het aloude eiland. Je speelt een huumoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij rond de 50 vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungle. Je uiteindelijke doel is om The Jackal uit te schakelen. Wie dit precies is blijkt nog onbekend te zijn. De missies zijn non-lineair en kunnen dus willekeurig uitgevoerd worden. De opdrachten die je krijgt zijn van dorpbewoners, die tevens ook je van wapens weten te voorzien.

De spelwereld zal zo realistisch mogelijk in beeld gebracht worden. Zo wordt de fauna aangestuurd door een aparte engine die schuil gaat onder de RealTree engine. Takken kunnen hierbij bijvoorbeeld afgebroken worden door verschillende factoren zoals de wind. Ook groeien de takken weer langzaam aan. Hout kan daarnaast vlam vatten en ontaarden in flinke bosbranden. De real time effecten zorgen dan ook voor uitermate veel realistische effecten in het spel. Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Dit zal vaak gebeuren na verloop van tijd. Kapotte wapens kun je veravangen of laten fixen. Je zult dan ook rekening moeten houden met de constante vernieuwing van je wapens. Hetzelfde geldt in principe voor de voertuigen. Je kunt in totaal 3 wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten de side arm, main weapon en special weapon. Dit laatste zijn bijvoorbeeld de flamethrowers of de rocket launchers.

De game kent daarnaast een dag- en nachtcyclus waarbij ‘n minuut in het echte leven gelijk is aan 8 minuten in de game. Bij een safe house kun je het spel opslaan en tevens rusten. Dit slapen is onder andere handig om te genezen van wonden. De vijanden zullen verder erg slim zijn en de A.I. zou hoogstaand zijn. Zo rennen tegenstanders niet zomaar naar je toe als ‘n stel wilde stieren maar denken ze na en gaan ze bijvoorbeeld op de grond liggen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx