Pandemic heeft enkele nieuwe details weten te geven voor de game Mercenaries 2: World of Flames. Zo zouden er in de game enkele wapens beschikbaar zijn die door alle mogelijke materialen heen zouden kunnen knallen. De physics spelen hierbij dan ook een rol in deze titel, welke voor de PlayStation 3 zal gaan verschijnen.
De tegenstanders zullen verder individueel opereren, maar kunnen ook gezamelijk teams gaan vormen. Omdat er allerlei soorten fracties in het spel rondlopen zullen ze allen hun eigen tacktiek met zich mee gaan nemen, wat dus de A.I. vooral ten goede zal komen en de voorspelbaarheid van units zal belemmeren, wat natuurlijk goed nieuws is. Verder overweegt de developer om het de speler mogelijk te maken om custom soundtracks in de game te kunnen draaien via de PlayStation 3 harddisk. Een playlist zou dus bijvoorbeeld geactiveerd kunnen worden bij het bereiken van een bepaald punt in een map.
Verder zullen dode lichamen in een map na een tijdje verdwijnen. De developer zegt zelf dat het niet mogelijk is om alle lichamen in de map te laten liggen aangezien dit te veel geheugen zou vreten en de resources van de console hierdoor op zouden raken wat de prestaties niet ten goede zou komen. Tot slot zal er een dag en nacht cyclus in de game verwerkt worden, al zal de speler geen voordeel kunnen halen bij het aanvallen bij donker bijvoorbeeld.