Creative director van Indiana Jones and the Great Circle, Alex Tovernius, zegt dat de genoemde game die uit komt in december ongeveer vier uren aan cutscenes bevat. In het interview met MinnMax zegt Torvenius dat het de langste game ooit is die MachineGames heeft ontwikkeld. In totaal bevat het spel 3 uur en 45 minuten aan cinematics, wat erg veel is volgens de ontwikkelaar. Hoe lang de totale game is, is nog niet bekend.
Indiana Jones and the Great Circle is een aankomende actie-avonturengame van MachineGames en Lucasfilm Games. De game speelt zich af in 1937, tussen de gebeurtenissen van Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Spelers kruipen in de huid van de beroemde archeoloog Indiana Jones om een wereldwijd mysterie te ontrafelen. De game combineert actie, puzzels en verkenning op locaties zoals de Himalaya, Egypte en Thailand.
Met een mix van lineaire gameplay en open-wereld verkenning, biedt het spel een dynamische ervaring waarin je vijanden bestrijdt, oude raadsels oplost en valstrikken ontwijkt. Indiana’s iconische zweep speelt een grote rol, zowel in gevechten als bij navigatie door uitdagende omgevingen. De game lanceert op 9 december 2024 voor pc en Xbox Series X/S en verschijnt later op de PlayStation.