Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 158)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: De arrogantie van Sony #417701
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Zup en necricide Waarom maak ik het erger, en ik verdedig niet echt Sony je bent het met hun garantie eens of je bent het niet.

    Als je in de winkel waar je hem wilt kopen zegt: “ik wil eerst controleren of er geen dode pixels inzitten,” moet dat kunnen. Doen ze dat niet ga ik ergens anders.

    Sony houd zich puur aan de internationale richtlijnen die voor de schermen gelden. Ze doen niet iets wat wettelijk strafbaar is.

    Als een van jullie dat slechte service vind of een slechte garantie is, het zij zo.

    Ik wil wel eens de echte cijfers zien hoeveel procent van alle PSP schermen dode pixels bevatten echte cijfers graag geen schattingen. Procenten boven en beneden de 6 pixels.

    Je zegt het goed bij de winkels kun je een dode pixelgarantie voor de schermen afsluiten bij de fabrikanten die zich aan de internationale richtlijnen voor deze schermen houden dus niet.

    Sony is niet de enigste die zijn garantie bepalingen volgens deze richtlijnen heeft afgesloten.

    Er zijn zeker zaken waar je die garantie ook voor de PSP kunt afsluiten, dat is aan winkel om dat te bepalen.

    Ik zou het niet weten of het te maken heeft met resolutie pixel-schermgrote, mijn PSP heeft nul nadda zipp dode pixels. 😉

    Oja dit was ik nog even vergeten;

    Quote:

    Op bepaalde plekken op het LCD scherm van de PlayStation Portable kunnen rode, blauwe of groene vlekken (lichte vlekken) of zwarte vlekke (donkere plekken) verschijnen. Dergelijke vlekken zijn een normaal verschijnsel op LCD-schermen en duiden niet op een defect

    .

    Ik heb dus even dit nagezocht, dit soort schermen is gevoelig voor sterke temperatuursveranderingen, gaat de temperatuur van erg koud naar gewoon warm, zeg maar b.v. van 5 graden buiten naar 20 graden binnen of andersom kunnen er volgens mijn inlichtingen deze “vlekken ” veschijnen, deze zijn echter niet blijvend, en gaan op den duur vanzelf weg.

    De psp is een apparaatje met de nieuwste techniek van beeldschermen aan boord en geen kinderspeelgoed. Dit soort schermen vraagt een bepaalde gebruikershouding.

    Nu wijk ik een beetje af maar toch:

    Als je de handleiding leest, daar staat in wat kan en niet kan, maar veel mensen lezen een handleiding nooit, en als er dan wat mis gaat is het van: “ja maar dat wist ik niet”.

    Die handleiding zit er niet voor niks in. Niet voor wat te zeggen maar ik ben altijd superzuinig op mijn spullen en gebruik ze zoals het bedoeld is, en onderhoud ze ook. Als je dat doet gaat er niet veel mis. Ik heb mijn eerste PS2 2 maanden gelden aan mijn neefje gegeven omdat ik graag de Slimline silver wilde hebben die vind ik ruig.

    Maar mijn neefje heeft mijn eerste PS2, door mij gekocht 24 November 2000, en dat ding draait als een tierelier zonder een centje pijn.

    Waar ligt dat aan, heb ik gewoon geluk met mijn spullen of ligt het aan de manier van omgaan en onderhouden?

    Jullie mogen het zeggen. :mrgreen:

    In reactie op: De arrogantie van Sony #417697
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Ergens hebben jullie wel gelijk, maar jullie zijn wel behoorlijk ongenuaceerd in jullie mening.

    1. Het is zo dat vanaf 6 dode pixels je gewoon een ander PSP krijgt.

    2. Sony houd zich aan de internationale richtlijnen zoals die zijn vastgelegd voor deze beeldschermen.

    3. je kunt de schermen van de DS en de PSP niet met elkaar vergelijken, die van de PSP zijn veel geavanceerder, en duurder.

    4. Ik heb er geen probleem mee gehad , ik heb mijn PSP al vanaf 1 September, en waar ik hem gekocht heb (de mediamarkt) deed er niet moeilijk, over als ik ook maar een dode pixel zou hebben kreeg ik van hun gewoon een nieuwe .

    5. De garantie die Sony geeft op hun scherm en op de PSP een gangbaar in de industrie.

    Nintendo heeft haar bedrijfspolicy, Sony heeft zijn bedrijfspolicy, zij doen niks wat wettelijk niet is toegestaan, dus ik zie het probleem niet zo.

    Als je je niet kunt vinden in de garantiebepalingen van Sony laat de PSP dan gewoon liggen en koop een DS, klaar.

    Ik heb thuis alles van Sony al jaren en jaren en ik heb nog nooit EEN probleem gehad met eventuele garantie. Een keer heb ik na 2 maanden mijn video-dolby-home centrum kapot gehad. Er bleek een productie -fout in te zitten, ik had binnen twee weken een spikksplinternieuwe.. Die heb ik nu al dik 6 jaar en dat ding doet het gewoon perfect , nooit last mee gehad.

    Trouwens met al mijn apparatuur van Sony niet, en ik alles wat ik aan apparatuur heb (t.v.’s Video audio, kortom alle beeld en geluids apparatuur is van Sony)

    Ben ik dan een uitzondering??

    Ik praat het hiermee niet goed, maar bekijk wel de zaken wat genuanceerder. 😉

    In reactie op: Het poorten van een p.c naar de PS3 moeilijk? #417240
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Ik raad je aan eens het intervieuw met Crytek te lezen daar wordt een hoop duidelijk.

    Nee ik ben er niet van overtuigd dat het poorten van games van de P.C. naar de PS3 moeilijker gaat worden. Niet veel moeilijker als van een x86 p.c naar de xbox360. Wel is het zo dat de PS3 en de xbox360 een andere benadering kiezen hierin.

    Het gaat wel moeilijker worden voor zowel de xbox360 als de PS3 om games die gemaakt zijn voor p.c. met EEN CPU om te zetten naar de dual cores van de xbox360 en de Cell van de PS3.

    Deze zin:

    Quote:


    Volgens mij is het OS van MS gewoon een OS dat zo snel instructies achter elkaar weet te zetten en uit weet te voeren zodat het gewoon multi threading lijkt,

    zegt Cevat Yerli in iets andere bewoordingen ook in het intervieuw. 😆

    Ik ben van mening dat zowel voor de PS3 alsook voor de xbox360 er hard gewerkt met worden om de games over te zetten van een P.C. game naar een console game, dat zal echt geen walk in da park worden voor developers.

    Maar even tussen ( ), ik weet niet of we echt blij moeten zijn als er heel veel p.c.games gepoort worden naar de next-gen consoles. Omdat dat bij de PS2 alsook de Gamecube niet gebeurde, hadden deze 2 consoles nog echt unieke games die echt toegespits zijn en waren op consoles. Dus een eigen gezicht.

    Als er nu teveel games op alle platformen worden uitgebracht, zowel P.C. en de consoles krijg je zo een eenheidsworst verhaal en gaat het unieke karakter van zowel console als p.c. games een beetje verloren.

    Games als RTS games en ook in meer of mindere mate FPS zijn toch geschikter voor een p.c., daarintegen vind ik echte bv actie games en platformers toch meer op zijn plaats op de consoles.

    Maar dat is mijn mening. 😉

    ,

    In reactie op: GameBoy Micro (prijs + releasedatum) #415520
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Idd geef mij maar gewoon de PSP, lekker groot beeldscherm legio mogelijkheden en waar voor je geld. :mrgreen:

    In reactie op: DVD to CD ps2 games #413160
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Nou zo hoef ik een game dus echt niet te hebben, het is alsof je een auto hebt maar niet gespoten geen stof over je stoelen geen dakbekleding kortom zonder al de franje wat een auto een auto maakt :mrgreen:

    In reactie op: ooit een gamende kat gezien?:P #411548
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Zet je kat aan de p.c. met een potje Unreal online, en hij fragt iedereen binnen no time iedreen naar de eeuwige jachtvelden :mrgreen:

    In reactie op: Sony moet verlies incasseren door PS3 in eerste jaar #411255
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Dit zijn i.d.d nog allemaal speculaties, die prijzen, maar als ik me het goed herinner is de PS2 nog een hele tijd duurder geweest als de xbox, terwijl de xbox toch beter was en ook beter uitgerust met een HDD aan boord en een standaard internetverbinding, bij Sony was dit een optie. Microsoft heeft op gegeven moment ook de prijs flink onder de productie kosten laten zakken, en het resultaat daarvan is bekend.

    Beiden zullen nu zeker de eerste paar jaar verlies gaan maken op hun hardware dat is zeker. En het geld zal moeten worden terugverdient, via de software en/of het online verhaal van beide consoles.

    Wat gaat Micro doen accepteren een groot verlies bij het in de markt zetten van de 360, of willen ze de schade beperkt houden,?

    Wat gaat Sony doen, accepteren zij het zelfde scenario of zetten zij de prijs iets hoger in, en gaan uit van de naamsbekend het van de PS3? Zetten ze de PS3 zo in de markt dat het de console is die je moet hebben, en hameren zij erop dat in feite de PS3 beter uitgerust is als de xbox360? En waarmee komen zij aanzetten wat betreft het online verhaal, vragen zij er geld voor of houden zij het gratis zoals nu het geval is?

    Allemaal vragen waar we de komende tijd wel antwoord op zullen krijgen. 😉

    In reactie op: God of War ..eindelijk. #409803
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Iets beters op hack en slash gebied, dit jaar??. 😯 …Ik ben bang voor je <|(

    Jammer want nu mis je wel een dijk van een game 😉

    In reactie op: Sony moet verlies incasseren door PS3 in eerste jaar #411253
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Oud nieuws, dat was bij de PS2 ook al zo, maar dat hebben de jaren daarna gewoon vet goedgemaakt. :mrgreen: Als je 90 miljoen consoles verkoopt kun je wel het eerste jaar een verlies incasseren. 😉 Aan de hardware zelf van de PS2, ik bedoel andere toepassingen ervoor heeft Sony geen eurocent verdient.

    Nu is dat wel anders, met de Cell gaan ze ook geld verdienen door deze techniek aan andere bedrijven te verkopen, zouden ze met de PS3 het eerste jaar verllies lijden verdienen ze een gedeelte theoretisch wel weer terug met het verkopen van de Cell techniek.

    Sony heeft het gewoon goed gedaan met de PS2 en ik voorzie geen drama voor de PS3, die zal ook weer winstgevend zijn. Dit in contrast met de xbox, daar heeft Micro een verlies van $2 miljard moeten incasseren en of de xbox 360 winstgevend zal zijn dat is nog maar afwachten. :huh:

    In reactie op: PsP leuke opties #409976
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Het gedoe over de batterijen van de PSP is ten einde, er wordt nu al overal gezegd door gamers “all over the world” dat ze verbaasd zijn dat de baterijen zolang meegaan.

    Wat de PSP betreft:

    Laten we gewoon eerlijk zijn de DS doet het beter , en dat is voornamelijk te wijten aan het feit dat de nintendo handhelds een hele geschiedenis achter zich hebben en natuurlijk al een gevestigde orde zijn.

    Vergeet niet de PSP is nieuw op de handheldmarkt, en ik vind dat de PSP het boven verwachting goed doet. In Japan 1 miljoen stuks verkocht alsook in Korea 300 000 stuks in 3 maanden, en daar loopt die als een trein, voor eind september hebben ze daar meer als een 1/2 miljoen weggezet. In de USA zijn er ook al 1 miljoen verkocht, nu Europa nog, en dan heeft de PSP eigenlijk een droomstart voor de allereerste handheld van Sony. 😉

    In reactie op: God of War ..eindelijk. #409800
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Yep een soort minigame dus :mrgreen: , hij is ook niet voor niets voor boven de 18

    In reactie op: God of War ..eindelijk. #409796
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    IK HEB M………En niks te veel gezegd, t is een Goddelijke game met ubergraphics, echt VET.Alleen al dat gevecht tegen de Hydra is uber. 😯 Maar ik ga weer verder. Kratos kicks ass :mrgreen:

    In reactie op: Hardware vergelijk PS3 & Xbox360 #410191
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Hier kun je nog geen conclusies uittrekken, zeker niet dat de 360 een kleine voorsprong heeft. 😉

    Even een paar kantekeningen, zij kunnen nu nog niet de GPU vergelijken, omdat de GPU de RSX nog niet klaar is, en dat is echt zo. Ze hebben dus eenvoudigweg de specs nog niet hebben om een vergelijk te maken tussen de 2 GPU’s. Ze hebben de specs zoals die nu op papier staan vergeleken en zijn niet van de RSX uitgegaan maar van een NVIDIA GeForce 7800 GTX . Zij gaan uit van wat zij denken niet van de realiteit, van de hardware na een grondige test.

    Een echt vergelijk kun je pas maken als je de twee uiteindeljke consoles hebt en ze dan op de testbank legt, dat heb ik al eens eerder hier gezegd geloof ik.

    Of die 4xx AA support zo belangrijk is en het verschil zo goed te zien zal zijn moet nog maar blijken. Als hun dat zo stellen kan ik ook zeggen dat de 1080P van de PS3 een verschil gaat maken met de

    720 P van de 360 op een HD-TV.

    Deze zin licht er wel even tussen uit omdat ik vaker heb horen zeggen door microsoft en ook Major Nelson dat de Cell niet idiaal is voor developers:

    Quote:

    Microsoft has referred to the Cell’s array of SPEs as a bunch of DSPs useless to game developers. The fact that the next installment of the Unreal engine will be using the Cell’s SPEs for physics, animation updates, particle systems as well as audio processing means that Microsoft’s definition is off.

    Verder is deze site nogal p.c. based en hebben ze alleen gesproken met Microsoft, niet met IBM Sony en Thosiba.

    Verder concluderen zij alleen dat de kracht ongeveer het zelfde zal zijn allleen zal door het 4xAA support de games iets beter uitzien van de 360 op een grote t.v. Eerlijk gezegd als ik de demo’s voor de geest haal van de PS3, die gemaakt waren op een devkit met een Cell CPU van 2.4 GHZ en waarschijnlijk de NVIDIA GeForce 7800 GTX zag ik niet echt een Anti Allaising probleem. Van de 3 dualcores weten ze wel ongeveer wat die kunnen, omdat deze al bestaan.

    Maar van de Cell weten ze het niet omdat ze die niet hebben kunnen testen. Wat de Cell uiteindelijk kan weten nu alleen IBM Sony en Thosiba.

    Ze zeggen wel, het gaat niet alleen om de CPU van een console of om een iets betere GPU, hoe de performance van een console uitpakt hangt met veel dingen samen.

    B.v. de bandbreedte de samenwerking tussen alle componenten en de developerstools die Sony en Micro gaan leveren aan de Devvie’s. Ebn daar kan ik me wel in vinden. In deze generatie had Micro (zeker in het begin de betere devtools, omdat de hardware van de PS2 een bitch is en was :mrgreen:.

    Maar nu zal Micro denk ik niet meer die voorsprong hebben, de tools voor de PS3 komen nu af van de gasten die de hardware hebben gemaakt en echt verstand van zaken hebben. Ik denk nu dat het niet zolang duurt als bij de PS2, voordat de PS3 zijn echte power laat zien.

    Er wordt nu van alles geroepen door veel sites maar het is nog koffiedik kijken, De uiteindelijke cijfers komen pas aan het licht als de twee uiteindelijke consoles op de testbank liggen.

    Ik laat me nu nog niet uit welke console de krachtigste zal zijn, ik heb wel een vermoeden, maar ben gewoon geen hardware expert, maar wel mega geintresseerd 😆 IK wacht de uiteindelijke test gegevens af. En niet de test gegevens van Micro of Sony maar de testgegevens van een aantal hardwaresites en ga die dan met elkaar vergelijken. Dan is het een kwestie van optellen delen en conclusies trekken. 😉 . Al met al denk ik dat het verschil niet groot zal zijn, maar stiekem hoop ik dat de PS3 een kleine voorsprong heeft, de xbox heeft die gehad, nu is Sony weer eens aan de beurt :mrgreen:

    In reactie op: God of War ..eindelijk. #409793
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Ik heb dit niet op de nieuwspagina gezet want dit is echt een vorm van SPOILERALARM :mrgreen:

    Ik heb namelijk een ingame filmpje gevonden van het gevecht van Kratos tegen de Hydra.

    Wil je dit dus niet zien klik niet op onderstaande link:

    http://www.gamezone.tv/videos/gztv_godofwar.wmv

    Heb je het wel gezien zul je moeten toegeven dat dit wel heel erg vet is…… :mrgreen: :mrgreen:

    In reactie op: PsP leuke opties #409974
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Nou niet helemaal waar schaap.

    De CPU wordt wel gewoon ten volle gebruikt, alleen heeft Sony om het battery-gebruik te reduceren, de developers gevraagd om de games zo te coderen dat de UMD niet de hele tijd moet draaien, want dat is de stroomvreter,

    De UMD die de hele tijd is aan het draaien om een game of levels in te laden, dat is de aard van het probleem eigenlijk, de processor gebruikt dus echt NIET maar de helft van zijn power. 😉

    Of de processor nu half of helemaal wordt aangesproken dat maakt in principe niet zoveel uit.

    Dat mijn bewering klopt, staaf ik met het volgende feit:

    * Als je een UMD film kijkt op je PSP is de geschatte tijd wat de PSP kan draaien iets meer als 2 uur . Dan wordt de processor bijna niet aangesproken. De motor van het UMD gebeuren draait dan constant, omdat tijdens het afspelen van een film de UMD ook constant moet draaien.

    * Tijdens een game, waarbij de UMD gebeuren niet de hele tijd draait, is de levensduur van het battery-pack aanzienlijk langer, (dik 4-5 uur.) net omdat dan de motor van het UMD gebeuren niet constant draait.. 😉

    Maar al met al is Sony eraan bezig, en ik denk dat we hier in Europa een betere battery krijgen als bij de realese van de PSP in Japan en in de USA. En we krijgen er een oplaad unit bij, koop je gewoon 2 battery-packs, vul je er twee, je eerste pack is leeg is hang je hem aan de stroom en heb je altijd een volle achter de hand. :)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 158)

Naar boven