Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 151 tot 158 (van in totaal 158)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: The history of Playstation…… #406797
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Thanks jongens …ik doe het graag…..

    Nu even het volgende…..De fout wat Sony heeft gemaakt met de PS2 zelf alles in eigen beheer te maken….doet microsoft nu eigenlijk met de 360….Waarom ik dat zeg?

    Er stond nemelijk 3 weken voor de E3 een artikel op internet, geschreven door een devvie die voor de 360 ontwikkeld. zoals ik ook al in het nieuwsbericht over de interface van de 360 vermelde, helaas kan ik geen bron of naam noemen van de devvie die deze uitspraak maakte, maar neem maar van mij aan dat het een authentieke uitspraak is. Hij zei namelijk het volgende:

    I think the key difference here in terms of hardware for Xbox2 is the fact that Microsoft wanted to play a bigger part in deciding on the hardware. In fact, this time around, they’re in full control, whereas the last time, basically nVidia did the entire system. Microsoft definitely makes great developer tools and documentation, and it would be silly to think that XNA will not amount to much. But the thing is that they are clearly without any sense at all when it comes to hardware. The fact that they choose to centralize their FSB or share a single L2 cache among 3 processors shows

    some real lack of insight. The biggest flub would have to be that 10 MB eDRAM on the GPU — which I’m told is really MS’s idea (both MS and ATI told me that much) — that just says they didn’t even think about resolution.

    Hardware-wise Xbox2 is getting disappointing the more I look at it…

    and I know I shouldn’t really be saying that since I’m actually developing on it.

    But by disappointment, I should say — it won’t suck or anything remotely near sucking… it just won’t be anything monstrously groundbreaking — let’s just say it’s Moore’s Law looking perfectly normal and healthy. The GPU will have some serious power all right, as will the CPU. But if you think of the difference between PS1 and PS2, you should see about the same growth from Xbox to Xbox2, but at the same time, taking into account the difference in resolution, content, shader complexity and everything else put together.

    All in all, Xbox2’s total system architecture is still very PC-like. Or Mac-like in this case. In that sense, it will probably be easier to develop for. The thing is that SIMD is very important to getting any major performance out of PPC processors these days. Without it, they’re basically Celerons. So avoiding pipeline stalls and concerning yourself with *instruction latency* is going to be huge on all 3 consoles

    with this upcoming generation. In some ways, that actually means we’ve gone back to the ’60s in terms of programming. It’s just that it’s the 60s with 3 million line codebases.

    BTW, I should also note that based on what I’m hearing from every studio I’ve been to, I’d have to say that, at least for the first generation of games on next-gen consoles, you will not see anything running at 60 fps. There is not one studio I’ve talked to who hasn’t said they’re shooting only for 30 fps. Some have even said that for next-gen, they won’t shoot higher than 30 fps ever again

    As for PS3… well, it looks as though PS3 will be the hardware king this time around.

    Just as Xbox had the powerful hardware in current-gen. The question of whether it willbe that easy to develop is a big YES. Developing a cross-platform engine for Xbox2, PS3, PC, NRev will likely be damn-near impossible. I’d expect a codebase with more #ifdefs

    than code, the way things look…………

    Hij zegt eigenlijk dat Microsoft nu zelf de hardware bepaald terwijl bij de xbox nvidia dat grotendeels heeft gedaan, en daar gaat het eigenlijk fout voor de 360, Microsoft is goed in het maken van programma’s en software maar heeft eigenlijk geen hol verstand van hardware……

    En dat zijn niet mijn woorden. πŸ˜‰

    In reactie op: De Xbox 360 en de PS3…de stand van zaken? #406716
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Tja ….soms verlang ik ook wel eens terug naar de oldscool games, maar als ik dan zon game…bv Grand Turismo in mijn ps2 prop en het een tijdje speel, en dan GT4 erin prop……Heb ik toch zoiets van 😯 Of een game speel op mn Nindie 64,(ja die heb ik ook nog πŸ˜‰ )Dan denk ik toch….LEVE DE VOORUITGANG :D….

    Ik denk verder dat Sony ook niet een heel belangrijk element op de nextgen uit het oog zal verliezen, en dat is Gameplay….De games op de PS2 zien er best strak uit…. wat zeg ik? B.V. GOD OF WAR ziet er rete

    strak uit, en heeft ook nog eens bijna hemelse game, zo zeggen bijna alle reviewers op www. gamerankings.com…..

    Ik denk ook dat de devvies zich heus wel realiseren dat mooie plaatjes belangrijk zijn, maar ook de gameplay zwaar doorweegt. zij lezen immers ook reviews πŸ˜‰

    Toegevoegd na 2 uur 21 minuten”>[/size]

    Raziel, daar heb je ook weer gelijk in, maar het punt is wel dat de games steeds groters en mooier worden en daar is behalve veel techniek, die er gelukkig is ook veel mankracht en kennis voor nodig. En mensen met kennis die komen niet voor en appel en een ei bij een devie werken. De lonen wat geboden worden voor een goede programmeur stijgen en stijgen, al deze dingen samen hebben gewoon invloed op de prijzen voor het maken van een game.

    Laten we eerlijk zijn, we willen allemaal (op een uitzondering daargelaten he, iP2LiVa πŸ˜†) beter sneller mooier groter en spectaculairder, (pfff) en dan zullen we daar ook voor moeten dokken. Het is niet anders. πŸ˜‰

    In reactie op: Het artikel over de xbox360 in de nieuwe veronica… #406771
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Ja dat is ook zo …marketing technisch en strategisch is Sony altijd sterk geweest.

    Microsoft probeert nu wat Sony heeft gedaan te coupieren, en Sony laat ze hun gang gaan maar reageert adequaat.

    Een oud chinees spreekwoord zegt:

    Laat je tegenstander de eerste move maken kijk wat hij doet, doorzie zijn plan en overtroef hem met je tegenactie….(btw dit spreekwoord bestaat niet, ik lul maar wat πŸ˜† )

    Bij het online gaming hebben ze een achterstand op de PS2 maar analitsch gezien gezien kon dat geen kwaad zullen ze gedacht hebben.

    En ze hebben gelijk gekregen, online gaming is in verhouding nog maar klein.

    Bij de next-gen gaat het belangrijker worden, maar nu zal Sony wel reageren…..Dat zal zeker blijken. immers ze zijn nu al een onlinefunctie op aan het bouwen in de stijl van Microsoft….Micro tikt ideeen van Sony en Sony doet dat ook bij Microsoft.

    Het idee van een multimedia console is trouwens niet van Microsoft. Ken Kutaragi wilde dat al eigenlijk van de PS2 maken…..Maar de top van Sony heeft dat toen tegengehouden, omdat ze de tijd nog niet rijp vonden…..Het uitbrengen van de “proefballon” (de PSX, misschien weten jullie wat ik bedoel) heeft hun gelijk bewezen. Nu is de tijd er waarschijnlijk wel rijp voor.

    Weten jullie trouwens dat Nvdia STOPT met het maken van de GPU van de xbox in het derde kwartaal van dit jaar? Bij de kenners en ook de devvies is dit bekend, misschien is het daarom dat er minder games op de xbox worden uitgebracht?

    Immers een console zonder GPU is dood…Nu hebben ze nog wel een vooraadje staan van een miljoen of 5. maar als die op zijn houdt het gewoon op. De xbox is een stervende zwaan :?

    In tegenstelling i.d.d tot de PS2, die blijft gewoon nog in productie en er komen nog een aantal toppers aan, dit jaar en ook begin volgend jaar.

    Wat nindie betreft, ben ik het met je eens NINDIE HOORT GEWOON OP DE CONSOLEMARKT THUIS. Die zijn er het langste en verdienen gewoon respect voor alles wat ze voor ons gamers gedaan hebben. πŸ˜‰

    In reactie op: Het artikel over de xbox360 in de nieuwe veronica… #406768
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    OO ja dat mag hoor.

    Ik heb het artikel zelf geschreven zoals ik al aangaf als reactie op het artikel in de Veronica gids. De hele tekst is authentiek, zowel mijn eerste alsook tweede brief alsook het eerste antwoord van Veronica. Dit artikel is niet van internet geript maar komt uit mijn typkunsten en grijze massa πŸ˜† Nu ik weet dat jullie het waarschijnlijk willen plaatsen heb ik het artikel een paar keer aangepast om de ergste typfouten eruit te halen 😳

    Mochten jullie er nog vinden, verbeter ze maar πŸ™„

    Edit by Z@3: Thnx, zal kijken wat ik er mee kan doen :)

    In reactie op: Het artikel over de xbox360 in de nieuwe veronica… #406765
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Thxnks 😳

    Wat is de EG??

    En ja dat mag πŸ˜‰

    In reactie op: De Xbox 360 en de PS3…de stand van zaken? #406713
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Dat is eigenlijk niet zo moeilijk te verklaren dat de games duurder worden. :huh:

    Naar mijn mening hierom:

    Als je alleen al kijkt naar de omvang van de huidige games…4 gig is al geen uitzondering meer. 😯

    Vroeger propte ze een game op een Nintendo 64 casette en hadden ze nu plaats over :mrgreen:

    Games als b.v. Doom 3…500.000 regels aan codes 😯 jaren werk. Vroeger maakten ze games met een mannetje of ze tot tien. Tegenwoordig zijn developersteams voor een game als Doom3 al meer dan 200 man geen uitzondering.😯

    De bugetten komen in de beurt van een hollywood film. :huh:

    Op de nextgen zullen games nog groter mooier en intensiever worden, nog betere facial animations, nog grotere speelvelden nog meer details, en al met al kost dit veel tijd en vooral veel geld.

    Hiermee is denk ik wel te rechtvaardigen dat de games duurder worden. Voor ons is dat goed en slecht. Je moet verdommes goed oppassen dat je niet een crap titel koopt voor die 80-90 pleurie. En daar komen de gamesites zoals evilgamerz om de hoek kijken. πŸ˜†

    Die gaan ons natuurlijk goede revieuws geven zodat we wel zeker weten dat we een toptitel in huis halen. 8)

    De gamesbiblotheek die we gaan opbouwen voor de nextgen zal misschien kleiner zijn, maar dan koop je alleen toptitels en niet alle games die je wel cool vind, maar geen toppers zijn. Voor de devvies staat dan nog meer een stok achter de deur….Zij kunnen zich niet meer permiteren een crapgame te leveren voor 80-90 pleurie 😈

    Wel is er nog meer een taak welgelegd voor serieuse gamesites zoals evilgamerz nog kritischer naar de games te kijken. Wel zal het zo zijn dat veel gamers niet meer een topgame gelijk bij de realese zullen aanschaffen maar zullen wachten dat de game platinum of zo wordt…maar dan heb je wel wat. πŸ˜‰

    In reactie op: De Xbox 360 en de PS3…de stand van zaken? #406710
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Ja de meeste filmgames zijn dus ook crap…behalve de lord of the ring games en Cronicles of Riddick, maar dat zijn ook uitzonderingen πŸ˜‰

    Ja wat het programeren betreft heb je gelijk…De PS3 gebruikt ook C++

    ( C++ is DE programeertaal die gebruikelijk is bij het maken van 3-d games. Op de developers pc’s, waarop de games worden geschreven wordt ook gebruik gemaakt van C++. De xbox werkt er ook mee.)

    En dat is dus wel voor de devvies gesneden koek…. Met hartelijke dank aan IBM en Nvdia…en Sony zelf natuurlijk, ze hebben nu niet de zelfde fout gemaakt als bij de PS2.

    Voor de ps2 was dat een ander verhaal….Daar moesten ze verdommmes goed gebruik maken van de vector untis…Omdat de PS2 geen “aparte” GPU had, die zit imbedded in de CPU de emotion engine, en de bottleneck was ook nog eens dat die “GPU” maar 5 mb geheugen heeft. 😯

    Nu kon je wel het geheugen gebruiken van de CPU en de vector units hiervoor, maar dat heeft gewoon niet iedere devvie goed onder de knie gekregen.Ook had je niks aan de C++ programeertaal. Daar kan de PS2 niet mee overweg.

    Het gevolg is dan ook geweest dat het poorten van games naar de PS2 van de Xbox en de Cube, zoals het aankomende Res Evil 4 een hele klus is en was…. πŸ™„

    Maar dit is wel erg diep. 😳

    Zekers worden de geruchten steeds sterker dat de prijzen van de next-gen games die kant opgaan <|(

    Z@3 +2

    In reactie op: De Xbox 360 en de PS3…de stand van zaken? #406708
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Thats ja ik dacht misschien is dit wel gewoon een volwassenen forum waar je je mening kunt uiten zonder gelijk als fanboy aangemerkt te worden.

    Dat zegt nog niks datje geen hud ziet of crosshair enz enz.

    Dat hebben ze gewoon misschien niet ingeprogrameerd omdat ze gewoon wilden laten zien wat op de hardware van de PS3 mogelijk is.

    Het filmpje was gemaakt in een tijdsbestek van 5 maanden…en het was maar een klein stukje van de koek, zo werdt vermeld.

    Guerilla is al hard bezig om Killzone 2 klaar te stomen voor de PS3….

    Wel ben ik er van overtuigd .dat het maken van een game voor de next-gen…nog langer zal gaan duren en nog meer geld gaat kosten.

    En ik heb wel mijn bedenkingen hierbij….

    Nu worden games al gerusht en komen producten op de markt die eigenlijk niet “af ” zijn omdat de deadline gehaald moet worden.

    Ik hoop niet dat deze trend doorzet en op de nextgen nog erger wordt. Daar vrees ik voor. πŸ™„

8 berichten aan het bekijken - 151 tot 158 (van in totaal 158)

Naar boven