Visual effects-artiest Surfaced Studio schuift deze week aan In de NVIDIA Studio om het leuke en gedenkwaardige proces achter zijn filmsequenties, Fluid Simulation en Destruction, met ons te delen, evenals zijn creatieve workflows.Visual effects-artiest Surfaced Studio schuift deze week aan In de NVIDIA Studio om het leuke en gedenkwaardige proces achter zijn filmsequenties, Fluid Simulation en Destruction, met ons te delen, evenals zijn creatieve workflows.
Voor de Fluid Simulation-sequentie combineerde Surfaced Studio eerst twee videoclips in Adobe After Effects voordat hij deze importeerde in Blender. Door zijn RTX 2070 laptop GPU te gebruiken om vloeistofsimulatie te maken met de Mantaflow vloeistoffunctie, kon hij de simulatie sneller bakken dan met een CPU alleen.
Werken met de RTX 2070 laptop GPU bespaarde Surfaced Studio talloze uren aan interactief modelleren en renderen dankzij de versnelde workflow in de vloeistofsimulatie, motion blur effecten, animatie en mesh generatie.
“Veel van de plugins van derden die ik regelmatig gebruik, zoals Boris FX Mocha Pro, Continuum, Sapphire, Video Copilot Element 3D en Red Giant, hebben allemaal veel baat bij GPU-versnelling,” aldus de artiest.
Het verfijnen van kleuren met de functies Tint/Verzadiging, Helderheid en Kleurbalans profiteerde ook van GPU-versnelling. Surfaced Studio gebruikte de GPU-versnelde NVENC-encoder als finishing touch om zijn uiteindelijke videobestanden snel te exporteren.
Destruction werd gegenereerd volgens een soortgelijke creatieve workflow als Fluid Simulation. 3D-scènes in Blender werden aangevuld met videobeelden die in After Effects werden gecomponeerd, waarbij realistische fysica werd toegepast.
Lees meer over Surfaced Studio en zijn filmsequenties In de NVIDIA Studio van deze week hier: https://blogs.nvidia.com/blog/2022/07/12/in-the-nvidia-studio-july-12/