Tijdens een interview heeft Guerrilla Games gezegd dat de game Killzone 3 meer variatie met zich mee zal brengen dan diens voorganger. In een interview met de Eurogamer liet Steven Ter Heide dit weten. Volgens de man zijn er 3 klachten geweest waarmee Killzone 3 vooral te kampen had en waaraan nu gewerkt wordt: Variatie, controller lag (vertraging) en het verhaal. De campaign mode zal daarnaast langer duren dan voorheen het geval was.
“Variatie is iets moeilijks om uit te leggen. Waar mensen het meest over klaagden was de variatie van de omgevingen. In het eerste deel van het spel ben je constant in een urban omgeving. Het voelt alsof je in een kelder aan het spelen bent. Het voelt niet gevarieerd aan. Het einde van de game had meer variatie, daar waar je ook in een woestijn en ruimteschip komt. Maar het probleem is dat de meeste mensen niet eens zover komen. Ze komen alleen bij het eerste stuk. Grappig genoeg spelen veel mensen de game niet uit. Dat is iets wat je bij veel games ziet. We hebben veel van dat soort data verzameld voor onszelf middels de trophies en dat soort dingen. Voor ons is het dus belangrijk om in de gehele game meer variatie te brengen in de omgevingen.”
mooi al heb ik me met deel 2 goed vermaakt
Goed om te horen, maar ik heb mijzelf met deel 2 ook meer dan prima vermaakt!!
dat is zeker geen slecht nieuws.. niet zoals Fear waar ze altijd dezelfde ruimtes gebruiken 😛
Mooi nieuws