De action RPG Horizon: Zero Dawn van Guerrilla Games maakt optimaal gebruik van een techniek waardoor de GPU (grafische processor) van de PlayStation 4 de dynamische wereld om de speler heen genereert. Dat lezen we via de GDC. Jaap van Muijden, senior programmer bij Guerrilla Games, zal op het event in een presentatie de techniek verder uit de doeken doen. Met de feature kan de GPU in fases bomen, gras, lucht en stenen genereren, maar ook geluidseffecten en de dierenwereld. Ook elementen uit de spelmechaniek worden hiermee gereproduceerd. Deze zal de grafische processor allemaal apart gaan verwerken. Horizon: Zero Dawn verschijnt 1 maart 2017.
Als er elke 2 jaar een nieuwe console komt, mag de console industrie stoppen, want dan krijgen ze het gros aan klanten niet mee. Die kunnen dan net zo goed over op de PC.
klasse van Guerrilla Games goed programmeren is een vak apart, vraag me ook af wat er nog meer uit geperst kan worden. elke 2 jaar een nieuwe console ??ik wacht nog even op ps5, vermoed dat klasse ontwikkelaars zoals bovenstaande nog veel kunnen met ps4 gewone versie