Zoals beloofd, bevat de NVIDIA GeForce Game Ready Driver van vandaag day-0 optimalisaties voor God of War, algemeen beschouwd als een van de beste actiegames aller tijden en alleen GeForce RTX-gamers krijgen launch day ondersteuning voor NVIDIA DLSS en NVIDIA Reflex.
NVIDIA Game Ready Drivers worden vaak gebruikt als een leveringsmechanisme om nieuwe functies toe te voegen voor GeForce-gebruikers. Deze Game Ready Driver voegt ondersteuning toe voor NVIDIA DLDSR, een verbetering van Dynamic Super Resolution (DSR) met AI, plus verschillende nieuwe Freestyle Filters die samen de beeldkwaliteit van je favoriete klassiekers verbeteren.
NVIDIA DLSS en Reflex zorgen voor de ultieme God of War pc-ervaring
God of War is de nieuwste blockbuster die wordt geleverd met NVIDIA RTX-technologie en zowel NVIDIA DLSS als NVIDIA Reflex worden ondersteund bij de lancering.
Verhoog de prestaties in God of War tot wel 45% met NVIDIA DLSS
Aangedreven door AI-renderingtechnologie en speciale Tensor Core-processors die exclusief te vinden zijn op GeForce RTX GPU’s, versnelt DLSS de framerates in God of War met behoud van de verbluffende grafische details van de game om een beeldkwaliteit te bieden die vergelijkbaar is met de native resolutie.
Wanneer DLSS is ingeschakeld, worden de prestaties tot 45% verhoogd bij 4K, waardoor gamers God of War kunnen spelen met fenomenale graphics, hogere framerates en compromisloze beeldkwaliteit.
God of War is 22% responsiever met NVIDIA Reflex
Responsieve games zijn meeslepender en minder frustrerend en stellen spelers in staat preciezer te zijn met hun inputs. De snelle actie en spectaculaire combo’s van God of War zijn de sleutel tot het overwinnen van de moeilijkste uitdagingen van de game. Als de systeemlatency van een pc hoog is, voelt de gameplay traag aan en reageert de besturing niet goed. Combo’s zijn moeilijker aan elkaar te rijgen, lastige sprongen worden verkeerd getimed en de ervaring voelt traag aan.
NVIDIA Reflex kan snel en eenvoudig de systeemlatentie tot 22% verlagen voor GeForce 900-series en nieuwere GPU’s, waardoor de gameplay sneller en responsiever wordt met strakkere ontwijkingen en combo’s.
DLDSR – Gebruik uw reserve GPU-cycles om uw IQ te verhogen
Gamers die games spelen die de GPU niet belasten (zoals klassieke games als Prey, Starcraft 2, Diablo III, etc.) kunnen DLDSR inschakelen om hun reserve GPU-cycles te gebruiken om de natuurgetrouwheid te verbeteren. DLDSR is vooral voordelig voor gamers op 1080p of 1440p monitoren met overtollige GPU-ruimte, omdat het de beelden in hun favoriete games kan verbeteren met een minder merkbare impact op de prestaties.
DLDSR verbetert DSR door gebruik te maken van een Tensor core-accelerated AI-netwerk dat is getraind om lijnen en randen te herkennen en zo onderscheid te maken tussen aliasing en textuurdetails. Dankzij de grotere nauwkeurigheid van deze op AI-gebaseerde aanpak kan DLDSR de beeldkwaliteit verbeteren terwijl er minder pixels moeten worden gerenderd dan bij niet-DL super sampling.
DLDSR ingesteld op factor 2,25x levert bijvoorbeeld visueel vergelijkbare resultaten op (verbeterde helderheid en temporele stabiliteit) als DSR levert wanneer deze is ingesteld op 4x, maar met veel hogere FPS.
DLDSR is beschikbaar via het NVIDIA-configuratiescherm en werkt bij de meeste games.
We hebben testrichtlijnen opgesteld voor degenen die het willen uitproberen. Ze kunnen worden gedownload van de NVIDIA Press Site op www.nvidia-press.com.
Nieuwe Freestyle Filters
Onze nieuwste Game Ready Driver biedt ook drie nieuwe geavanceerde Freestyle Filters – -SSRTGI, SSAO en Dynamic DOF — die toegankelijk zijn door op Alt+F3 te drukken tijdens het gamen wanneer de GeForce Experience in-game overlay is ingeschakeld in het instellingenmenu van de app.
- SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), algemeen bekend als de “Ray Tracing ReShade Filter”, verbetert de belichting en schaduwen van uw favoriete titels om een groter gevoel van diepte en realisme te creëren.
- SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) accentueert de schaduwen op de kruispunten van 3D-objecten, met name in slecht verlichte of binnenomgevingen.
- Dynamische DOF (Depth of Field) past bokeh-achtige onscherpte toe op basis van de nabijheid van objecten in de scène, waardoor de game een meer filmisch gevoel van spanning krijgt.
Vergelijking van scaler-technologieën
Omdat alle beschikbare scalers van GPU-fabrikanten verschillende technieken gebruiken om hun doelen te bereiken, is het vergelijken van marketinglabels (zoals ‘ultra-kwaliteit’ of ‘kwaliteit’) moeilijk en kan het dramatisch verschillende niveaus van beeldkwaliteit opleveren. De “ultra kwaliteit” modus van de ene techniek kan een beeldkwaliteit opleveren die vergelijkbaar is met de “kwaliteit” modus van een andere techniek.
Om verschillende technieken met elkaar te vergelijken, raden wij aan om altijd te zoeken naar vergelijkbare IQ-waarden in verschillende beeldkwaliteitsmodi en vervolgens de prestaties te meten. Wij noemen deze aanpak een “Iso-kwaliteitsvergelijking”. Wij bieden een hulpmiddel genaamd ICAT om dit gemakkelijk te kunnen doen.
Ter referentie hebben we hieronder algemene aanbevelingen opgenomen:
- NVIDIA Image Scaling (NIS) – is een driver-gebaseerde ruimtelijke upscaler die compatibel is met de meeste games en die de prestaties verhoogt door rendering in een lagere resolutie en upscaling naar de monitorresolutie. Het is ook beschikbaar als een open source SDK voor alle GPU’s. Het wordt meestal vergeleken met AMD’s FSR ruimtelijke upscaler.
- DLDSR/DSR – is een ruimtelijke downscaler op driver-niveau die compatibel is met de meeste games en die de beeldkwaliteit verhoogt door rendering in een hogere resolutie en downscaling naar de monitorresolutie. DLDSR/DSR is vergelijkbaar met AMD’s VSR ruimtelijke downscaler.
- DLSS – maakt gebruik van deep learning, Tensor Cores en tijdelijke gamegegevens om de prestaties te verbeteren met behoud van een beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met de oorspronkelijke resolutie. Gebruik altijd ‘iso-kwaliteit’ om vergelijkingen tussen DLSS en het aanbod van concurrenten te bepalen. DLSS is de enige technologie die gebruik maakt van AI en temporele feedback om objecten in beweging nauwkeurig weer te geven en de ‘popping’ en andere artefacten die geassocieerd worden met ruimtelijke upscalers te elimineren. DLSS is een klasse op zich.