Ghost Recon: Future Soldier Multiplayer (hands on)

thumbnail

Een franchise die al enige tijd mee gaat is natuurlijk Ghost Recon. In 2001 konden we namelijk voor het eerst kennis maken met de franchise. Inmiddels heeft de naam Ghost Recon heel wat neer gezet en de hoogste tijd om kennis te maken met Ghost Recon: Future Soldier. Deze tactical shooter ligt vanaf 24 mei in de winkels en belooft groots te worden. Wij van Evilgamerz hebben kennis mogen maken met de multiplayerbeta van het spel, welke 2 multiplayer mappen bevat en 2 game modi genaamd “Conflict” en “Saboteur”. Het is natuurlijk nog maar een voorproefje, maar een eerste indruk van de game hebben we zeker gekregen.

Teamwork is van groot belang

Voordat je gaat beginnen kun je natuurlijk kiezen wat je wilt doen. Er kan zoals boven al beschreven een keuze gemaakt worden tussen 2 multiplayer game modi. In de eerste modi genaamd Conflict is het de bedoeling om verschillende objectives te voltooien. Dit kan een bepaalde gebied verdedigen zijn of bepaalde informatie bemachtigen. Gedurende 15 minuten neem jij het met 5 andere teammaten op tegen de vijand. Je kunt maximaal met 12 spelers deelnemen aan het spel welke verdeelt worden over een tweetal teams.

In de multiplayer mode genaamd Saboteur is het de bedoeling om een bom, welke ergens verstopt zit in de map, te vinden en deze in het vijandelijk gebied te droppen. De bom zal dus tot ontploffing moeten worden gebracht in het vijandelijk gebied. Persoonlijk is dit een erg verslavende game mode en zeker de moeite waard om te proberen. De Saboteur game mode duurt maarliefst 10 minuten per sessie en ook hierbij geldt dat je met maximaal 12 spelers deel kunt nemen aan het spel. Let wel op dat samenwerking van groot belang is en voordelen met zich meebrengt. Een tactiek bedenken om de bom tot ontploffing te brengen heeft dus zeker wel nut.

Al met al betreft het dus 2 zeer vermakelijke game modi, waar je volgens mij best wel een aardige tijd mee vooruit kan, maar hoe is de besturing? Als we beginnen aan de game, dan speelt het eigenlijk direct lekker weg. Er zijn geen instructies nodig eigenlijk en het aimen in third-person perspectief werken verrassend goed. Natuurlijk kun je ook richten in first-person perspectief, mocht je wat meer doelgerichter willen schieten. Gelukkig kom je er niet alleen met schieten, want je zult merken dat dekking nemen ook een belangrijk onderdeel is. Het cover systeem werkt heel fijn, wanneer je dekking hebt genomen komt er volgens een mogelijkheid om naar een volgende plek te richten waar je dekking wilt nemen. Door simpelweg te richten naar de plek waar je dekking wilt nemen en op kruisje te drukken sprint je naar de volgende plek. Dit is toch erg leuk gedaan en werkt erg goed. Over de besturing is dus nog weinig op te merken en deze lijkt niet veel te variëren van andere shooters.

Zoals de meeste shooters tegenwoordig kun je ook in Ghost Recon: Future Soldier verschillende eenheden kiezen. Zo kun je een keuze maken uit: Rifleman, Scout en Engineer. Elk van deze classes hebben zo hun eigen wapens en voorwerpen die ze gebruiken. Je kunt natuurlijk wel raden dat je voor elke class bepaalde punten kunt verdienen om nieuwe wapens te unlocken. Maar het gaat verder dan alleen unlocken. Zo kun je je wapen helemaal aanpassen naar jou smaak. Ben je iemand die zo min mogelijk aandacht wil trekken, dan kun je een demper op je machine geweer schroeven, ben je liever iemand die zich verdacht opstelt en met een vizier op afstand de vijanden beschiet, dan kies je natuurlijk voor een rifle met een flink vizier. Het aanpassen van wapens beloofd in ieder geval groot te worden.

Tot zover een prima game, maar hoe zijn de graphics? Om eerlijk te zijn ben ik niet erg onder de indruk, maar het ziet er ook zeker niet slecht uit. Er valt genoeg beweging te zien in de mappen, maar een game met extreem hoogstaande graphics is het in ieder geval niet, althans in de multiplayer. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de game hierdoor meteen een minpunt te pakken heeft want je kunt zien dat de map leeft. Denk hierbij aan stofwolken, beweging in het water, ontploffingen en kogelgaten.

Kort samengevat lijkt Ubisoft met Ghost Recon: Future Soldier toch een aardige titel neer te zetten. Tijd voor verbetering is er in ieder geval nog en de game zal naast een multiplayer ook een singleplayer bevatten. Helaas hebben we deze nog niet kunnen proberen, maar met het zien van de eerste beelden belooft ook die groots te worden. Of GhostRecon: FutureSoldier het op kan nemen tegen Call of Duty en Battlefield is nog de vraag. De console versie ligt vanaf 24 mei in de winkels, de PC gamers onder ons zullen helaas nog wat langer moeten wachten, want de game komt namelijk op 15 juni uit voor de PC.


  • Auteur: Martin de Boer | Genre: Tactical Shooter | Release: 26-04-2012 | Uitgever: Ubisoft | Ontwikkelaar: Ubisoft
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx